Huvudmeny

Autosan

Startat av Nicke, 22 april 2008, 09:34:53 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Nicke

Är det någon som har någon erfarenhet av dom här bussarna känns lite som dom har snålat lite på kvaliten och komforten men jag är förmodligen fel personatt döma :-X

Johan Hansson

Bättre bussar finns
Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

David S

Vart kommer dessa bussar att rulla?

Nicke

Som skol bussar i Ed dalsland.

Ulf Rådeström

Jovisst finns det bättre bussar, men det finns även sämre bussar om man vänder på det.

Viktigast i det här fallet vad man skall använda bussen till.
Skall man köra linjetrafik, eller skall man köra beställningar med den, eller skolbusstrafik?

Varför slänga ut tre miljoner på en buss som bara skall rulla lite på morgonen och kvällen korta sträckor istället för att betala kanske hälften?`

Helt rätt tänkt av Orusttrafiken!

Johan Hansson

Citat från: Ulf Rådeström skrivet 22 april 2008, 14:31:34 PM
Jovisst finns det bättre bussar, men det finns även sämre bussar om man vänder på det.

Viktigast i det här fallet vad man skall använda bussen till.
Skall man köra linjetrafik, eller skall man köra beställningar med den, eller skolbusstrafik?

Varför slänga ut tre miljoner på en buss som bara skall rulla lite på morgonen och kvällen korta sträckor istället för att betala kanske hälften?`

Helt rätt tänkt av Orusttrafiken!

Orusttrafiken har 8-9 nya Autosan bussar i Halmstad nu.
Vet ej om alla kommit än men de är i trafik dock har jag inte sett de köra med de än do bussarna gåt som skolbussar och jag jobbar 7-16 om dagarna så när man vid tillfllen körförbi deras depå står alla deras bussar inne.
Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

Clabbe

Om denna modell har ja ingen erfarenhet. Men av Gemeni har jag: Äldre drivlina som kräver mer underhåll, smorja smorja sa fabrikens mekaniker när han var på besök.

Ulf Rådeström

Citat från: Clabbe skrivet 22 april 2008, 22:21:06 PM
Om denna modell har ja ingen erfarenhet. Men av Gemeni har jag: Äldre drivlina som kräver mer underhåll, smorja smorja sa fabrikens mekaniker när han var på besök.

Tja...ett känt uttryck = "You get what you pay"