Bilder från Jan i Umeå

Startat av Lars Ödlund, 19 april 2008, 21:47:47 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Lars Ödlund

Från Jan N i Umeå har jag fått följande tre bilder för publicering:

Sänder tre bilder från slutet av vår 800-milaresa i fjol. Jag har bättre bilder än de här, men de finns i en dator jag just nu inte kan öppna. De här låg kvar i min kamera och jag fick syn på dem när jag idag laddade över bilder till min nuvarande dator.

"Gamla Bettan", en synnerligen välvårdad B58 1979 som var resebuss för våra skolor till i fjol. Här fångad utanför EU-parlamentet. Hon är numera bosatt i Åsele och blivande racebuss.

Fångad av lagens långa arm i Nederländerna. Vi hade missat en liten detalj, men inga böter. Bara stort intresse för bussen.

Utanför en scoutgård i det blommande Nederländerna. Övernattning med kylslaget havsbad natten mot första maj 2007. (För dem med minsta omdömet)

frigge

Den där såg ruskigt fräsch ut för sin ålder! Delta 300 eller?

MEN. Det är ju inte den bussen vi är mest nyfikna på just nu.. ;)

Jan Nilsson

Fräsch var bara förnamnet. Minns när vi skulle byta luftbälg och gossen på Wist sa att vi nog fick skära bort bultarna för att få loss det hela. Det behövdes bara ringnyckel och ett pekfinger. Nyförvärvet är 15 år yngre, tyvärr inte lika rostfri, nej.
Hon hade andats frisk luft i Saxnäs mest hela sitt liv. Delta, ja. (Tror det var 300)

Beklagar att jag inte fått några bilder från Europa än. Jag har stött på och sagt att några bussnördar vill se en glimt av henne.  ;) Bussen vilar sig i Amsterdam just nu.

Vi ska göra en liten tripp inom Sverige i slutet av maj/ början av juni. Innan dess ska jag ha fått in några bilder.
Får se om jag får några spektakulära bilder från Madeira de närmaste veckorna. Tänkte åka lite lokalbuss där, låter som en utmaning.