Huvudmeny

Karlstad...

Startat av virtual1, 15 april 2008, 23:41:55 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

virtual1

...kommer tydligen få in ledbussar från Jönköping till länstrafiken, antagligen 5019, 5020 osv... - allt enl. en Karlstadförare idag, undrar hur bekvämt det kommer bli i regionstrafik?

Martin Maltkvist

Citat från: virtual1 skrivet 15 april 2008, 23:41:55 PM
...kommer tydligen få in ledbussar från Jönköping till länstrafiken, antagligen 5019, 5020 osv... - allt enl. en Karlstadförare idag, undrar hur bekvämt det kommer bli i regionstrafik?
Hur många ledvagnar finns i Värmland idag?
Jag har då aldrig sett en enda...
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Fredde

Hej !

Dom är inte tänkta till Swebus trafik åt "Karlstadsbuss" då tro? Detta har ju varit diskusioner ang detta i lokalblaskan då linje 2 & 4 brukar ha mycket resande vissa tider..

Övrigt är det ju tänkt att det i framtidstrafiken till Hammarö Kommun ska bli ledbussar.. Dock färdas dessa en del på 90-väg så det passar nog säkert stadbuss mindre bra på.. Här blir det nog i så fall mer åt riktiga länsbussar.. Värmlandstrafik har ju desutom bälteskrav i bussarna numera..

Stämmer bra det, Värmland = inga ledbussar fram till ev nu då!!

Men Karlstad vill ju även det bli en 100000 stad så dom lär ju planera att trafiken räcker till å säker locka över dom bilburna också.. Ska jag överge bilen så ska jag iaf sitta när jag offrar mer av den vakna tiden till att åka buss resonerar nog många...

//Fredde

virtual1

Citat från: Fredde skrivet 16 april 2008, 07:55:56 AM
Hej !

Dom är inte tänkta till Swebus trafik åt "Karlstadsbuss" då tro? Detta har ju varit diskusioner ang detta i lokalblaskan då linje 2 & 4 brukar ha mycket resande vissa tider..

Passade på o fråga, men föraren sa att det inte var stadstrafiken de skulle vara för!

homer

Swebus var ju tvungen att flytta bussar för inte så länge sedan från Värmland p g a väldigt hårda ålderkrav, så de känns inte särskilt troligt att dessa bussar skulle flyttas dit

virtual1

Citat från: homer skrivet 16 april 2008, 21:58:50 PM
Swebus var ju tvungen att flytta bussar för inte så länge sedan från Värmland p g a väldigt hårda ålderkrav, så de känns inte särskilt troligt att dessa bussar skulle flyttas dit

Varför inte? - de kan ju ersätta en hel del 37XX-bussar t.ex. som är ett antal år äldre, även Värmlandstrafik har ju säkert ålderskrav att följa, SÅ gamla är inte 50XX-bussarna jämfört!

Walter

Citat från: virtual1 skrivet 16 april 2008, 22:18:04 PM
Varför inte? - de kan ju ersätta en hel del 37XX-bussar t.ex. som är ett antal år äldre, även Värmlandstrafik har ju säkert ålderskrav att följa, SÅ gamla är inte 50XX-bussarna jämfört!

Deet skulle vara olyckligt om man satte in låggolvsleder på landsbygds trfaik, men säkert inte omöjligt. Tyvärr dras ju modellen med en rad fel, så driftmässigt är det ju ingen hit.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Mathias Rickman

Citat från: Martin Maltkvist skrivet 15 april 2008, 23:55:35 PM
Hur många ledvagnar finns i Värmland idag?
Jag har då aldrig sett en enda...

Hej

Svar inga ledbussar bara korta volvovangnar