Huvudmeny

Rysk lagning

Startat av Jonas Strömblad, 15 april 2008, 17:45:59 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jonas Strömblad

En rysk lagning av sidoruta... För något sådant kan väl inte förekomma på svenska bussar  :o  :D
/J

Staffan Sävenfjord

Citat från: Jonas Strömblad skrivet 15 april 2008, 17:45:59 PM

En rysk lagning av sidoruta... För något sådant kan väl inte förekomma på svenska bussar  :o  :D
/J

Nä, vi använder kraftigare tejp:

Bussmicke

Funkar ju även till dörrar..

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Peter Elmheden

Haha, dessa kontringar var roliga..

blubb

robbes

finns ju de som tejpar hela bakrutor med har man sett har dock ingen bild på det men  måste gått åt en hel del tejp bland annat

Staffan Sävenfjord

Citat från: robbes skrivet 15 april 2008, 22:17:20 PM
finns ju de som tejpar hela bakrutor med har man sett har dock ingen bild på det men  måste gått åt en hel del tejp bland annat

Jo, det förekommer. Oftast är det dock en nödfallsåtgärd och alternativet är att ställa in trafik. Men när bussbolag kör omkring med sådant arrangemang i månad efter månad börjar man ju undra...

Bussmicke

//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Zella

Länge leve silvertejpen  ;D

markuz85

Citat från: Bussmicke skrivet 15 april 2008, 18:50:17 PM

Skulle tro att rutan i dörren är bytt och tätningen runtom inte hunnit torka än.

Bussmicke

I Bromma lagar man svart...

//Bussmicke.

Nupski

Citat från: markuz85 skrivet 17 april 2008, 00:05:30 AM
Citat från: Bussmicke skrivet 15 april 2008, 18:50:17 PM

Skulle tro att rutan i dörren är bytt och tätningen runtom inte hunnit torka än.
Skulle nog gissa på kondens mellan rutorna och någon som brukat en pikhammare för att slå den yttre.... sen använder man silvertejp för att hålla kvar det sista på rutan och se till så folk inte skör sig....

Johan Hansson

silver tejp går att använda till mycket
Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

Mathias Rickman

"Har du problem med ytliga skador på din buss & du får inte tag på resevdelar. Då har jag ett för slag till dig andvänd silver tejt det löser allt" :P :) :P :) :P :)

Mathias