Nattens drömmar om bussar (15/4-08) !!

Startat av at1981, 15 april 2008, 08:53:55 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

at1981

Tjena!

Nu skall jag beskriva min SL-relaterade dröm :)

Jag gick ombord på buss 436 i Slussen med avg. tid. 15:22 och det var Busslink (Vagn 4431) och i drömmen var det en kortvagn från Volvo med lågentré och dubbla framdörrar och inredningen bestod av blå gardiner, höga röda säten med svart skinnaktigt tyg som nackstöd och den hade inte någon tygmatta taket ( :( ).

Den for motorvägen till Mölnvik, sedan fortsatte bussen till Gustavsberg och mellan "Gustavsbergs hästhagen" och "Gustavsbergs Centrum" ville en kvinna stiga av och bussen stannade mitt emellan två hållplatser utanför en röd kåk som finns i bakcen ned mot centrum.

Sedan frågade chauffören var i Gustavsbergs C han skulle svara, då sade en kvinna att det spelar inte någon roll och jag överröstade kvinnan och sa att han skulle stanna där 474 stanna i riktning mot Hemmesta. Men när han väl närmade sig hållplatsen ändrade jag mig och sa att han skulle stanna lite vid sidan om eftersom han egentligen inte ska stanna för påstigning då bussen åkt lite galet.

Men föraren var så snäll, han gick ut och hjälpte ett äldre par med sina resväskor ombord på bussen för de kom rusande till bussen som hade stannat i närheten av korsningen istället där man svänger vänster mot Mölnvik. Vid Älgstigen frågade jag föraren varför han körde en Busslinks-vagn i Swebus land.

Han hade blivit beordrar att köra linjerent på 436 för han hade inte fått lära sig någon annan linje en just den. I drömmen tog det ca: 45 minuter från Slussen till Älgstigen med denna lilla extrasväng Mölnvik - Gustavsberg - Mölnvik och det här var första turen som föraren gjorde dessutom.

Jag kan tillägga att övriga trafikanter i bussen inte sade någonting när den åkte "vilse" :P

MVH Alexander T (at1981) !!
Med vänliga hälsningar Alexander T (at1981) från Södra Kopparmora ute på Värmdö i Södra Uppland.