Några bilder från Gbg

Startat av Zella, 11 april 2008, 03:04:26 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Zella

Grön Express vid Drottningtorget.

Kortbuss på 58:an. (Gick en boggie på 17).

17 min till avg... passa på att få en stund för sig själv.

Kärra C via Ikea / Göteborg C via Svingeln skulle passa utmärkt som skyltning på denna linje... Vid Gbg C & Körkarlens gata (Backa terminalen) så fråga väldigt många om man går till Ikea...

Detta får ni leva med att se  ;D. Är rätt kul å se folk som ska gå över vid övergångstället och så kommer det en vagn... och dom tveka ;D.

Bilderna är tagna med mobil "Sony Ericsson K810i" 3.5 pixel Inte världens bästa kvalite... men jag är nöjd.  ::)

Johan B

Trevligt svep. Har ni boggiebrist på Kruthus eftersom det går kort-MAN på 43, 59 och som på din bild på 58:an? Just på 58:an har jag aldrig sett någon själv men i stort sett dagligen på 43 och 59. Dags att återkräva 212 och 214 från Kville ;D?

Jonas Gustafsson

Citat från: Johan B skrivet 11 april 2008, 14:16:20 PM
Trevligt svep. Har ni boggiebrist på Kruthus eftersom det går kort-MAN på 43, 59 och som på din bild på 58:an? Just på 58:an har jag aldrig sett någon själv men i stort sett dagligen på 43 och 59. Dags att återkräva 212 och 214 från Kville ;D?

Är det något uttalat eller outtalat "boggiekrav" på 43/59 då? Tycker att dessa omlopp under ett års tid haft en salig blandning av led, boggie och 12-metare.
//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.