Huvudmeny

Okänd Volvo buss?

Startat av jocke, 09 april 2008, 20:35:08 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

jocke

Någon som vet vad detta är för individ

Jag förändrar era liv med detta inlägg

Walter

Får inte blilden att funka, dålig uppladdningssida?
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

jocke

Vi testar i mindre storlek.

Mobilkamera och inga bra förhållanden. Därför väldigt dålig bild.

Jag förändrar era liv med detta inlägg

Walter

En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Ronni Svensson

Fik du regi-nr på bussen?

David S

Kan det vara någon typ av demobuss? Det ser ut att stå "Volvo Bussar AB" i destskylten.

Walter

Ser det inte ut att vara en fs Skånebuss? Röd klädsel och gul lack i rätt nyans. Stripsen därbak är väl påklistrat i efterhand. Frågan är om någon entreprenör i Skåne återlämnat 8700? Mig veterligen har Swebus endast returnerat Vega L till Volvo. Kan ju vara en fd Connex också?

Navkaplsarna gör den dock rätt svårplacerad. Kan inte vara många bolag som kört med dom, kan ju vara eftermonterade.

Var är bilden tagen?

Ulf Rådeström

Citat från: Walter skrivet 10 april 2008, 15:24:28 PM
Ser det inte ut att vara en fs Skånebuss? Röd klädsel och gul lack i rätt nyans. Stripsen därbak är väl påklistrat i efterhand. Frågan är om någon entreprenör i Skåne återlämnat 8700? Mig veterligen har Swebus endast returnerat Vega L till Volvo. Kan ju vara en fd Connex också?

Navkaplsarna gör den dock rätt svårplacerad. Kan inte vara många bolag som kört med dom, kan ju vara eftermonterade.

Var är bilden tagen?

Nä nä...hänger man med lite så ser man att detta inte är en länsfärg alls, utan som sagt verkar vara en demo/testvagn från Swebus.
Dock behövs ett regnr för att indentifiera den vilket man tyvärr inte ser på bilden... >:(

M

Vagnen är en helt ny test 8700 hos Volvo Bussar i Gbg. Den har alltså aldrig rullat hos någon entreprenör över huvudtaget.Bilden är tagen i Frölunda nära Gånglåten.

/M

Ulf Rådeström

Slog lite på olika regnr det såg ut som och fann att den har ATR540.
Bussen är en B12BLE6x2 av 2008 års modell och inreggad 080204.
En ägare som är Volvo Bussar AB, Göteborg sedan 071210.

Walter

Citat från: Ulf Rådeström skrivet 10 april 2008, 15:32:11 PM
Nä nä...hänger man med lite så ser man att detta inte är en länsfärg alls, utan som sagt verkar vara en demo/testvagn från Swebus.
Dock behövs ett regnr för att indentifiera den vilket man tyvärr inte ser på bilden... >:(

Nåja, helt olik en Skånevagn var det inte. Tyvärr kunde jag inte alls tyda någon del av regskylten.