Ale och Sjövik 28/3 (BILDER)

Startat av Jonas Gustafsson, 09 april 2008, 20:24:37 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jonas Gustafsson

Dagen efter min tvåmilapromenad tog jag en biltur och fotade bussar i Ale, Sjövik, Alingsås och Lerum.

Här är den första bildserien. Ett par av bilderna har tidigare lagts ut separat.

Bohus C var första anhalten...

Därefter åkte jag till Nödinge, där jag bland annat råkade få GS 369 på bild sista dagen i trafik.
GS hade 6 stycken höggolvs-den Oudsten: 368-370 och 541-543.
369 och 542 har totalhavererat i bränder och även 541 har brunnit men inte värre än att den åter är i trafik. 50% av bussarna av denna modell har alltså brunnit...

Ytterligare en bit norrut ligger Älvängen.

Därefter lämnade jag Göta Älvdalen och färdades österut mot Alingsås. Men först ett kort fotostopp i Sjövik:

Mer kommer...

//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

CS

Mycket trevligt!
Tycker det är alldeles för lite bilder från oss på västkusten, så dina bilder är uppskattade!

//CS

Jonas Gustafsson

Tackar!

Vi är ju några från Västkusten här men många lägger sällan ut bilder.

//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Bussmicke

Citat från: CS skrivet 09 april 2008, 20:37:43 PM
Mycket trevligt!
Tycker det är alldeles för lite bilder från oss på västkusten, så dina bilder är uppskattade!

//CS

Ja fler från västkusten kan väl ta bilder och lägga upp?  ;D
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Jona

Citat från: Bussmicke skrivet 09 april 2008, 21:22:28 PM

Ja fler från västkusten kan väl ta bilder och lägga upp?  ;D

Jag håller med. Kan också tillägga att jag hoppas att jag hamnar på Bästkusten igen jul och nyårshelgerna. Förhoppningsvis i 3 veckor den gången.... Den som lever får se....

/Jona
MVH Filosofen Jona

Krille

Fina bilder
Vilket trevligt stationshus dom har i Sjövik!

/K

Jonas Gustafsson

Citat från: Krille skrivet 10 april 2008, 10:36:27 AM
Fina bilder
Vilket trevligt stationshus dom har i Sjövik!

/K

Rest av den på 60-talet nedlagda Västgötabanan (891 mm)
//Jonas G