Huvudmeny

Lite från jobbet.

Startat av Kristian, 09 april 2008, 19:55:18 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Kristian

Det händer att en bild eller två knäpps på jobbet ibland, och vem vet? Kanske finns det någon som är intresserad av bilder från en smutsig järnvägsverkstad. ;) Här kommer ett gäng bilder i mycket varierande kvalitet.

Nächster halt: Mörby Werkstatt. Bitte aussteigen, dieser zug endet hier.

Takpromenad på 226 (om jag minns rätt).

Dynor går sönder, och lagas.

Kjolprovsvagnarna 137 och 822 kopplas ihop.

Reservdelsförrådet 215 står och ser ful ut.

Mot slutet av dagen blir det växling av översynståget från spår 3 till 1. Här är det stopp för tågfotografering vid Mormors grind. En film från växlingen finns här: http://www.youtube.com/watch?v=PHxHcD2NlbU

Och när översynen väl står på ettan är arbetsdagen i princip slut. :D

Tack för visat intresse.

M224

Underbart trevliga bilder. Men fy vilka fula dragspel man satt på provvagnarna, lika fula som dragspelen på C20.  >:(

Kristian

Citat från: M224 skrivet 09 april 2008, 20:43:26 PM
Underbart trevliga bilder. Men fy vilka fula dragspel man satt på provvagnarna, lika fula som dragspelen på C20.  >:(
Tack så mycket. :) Jo, jag är redo att hålla med. Det ser inte klokt ut, även om jag har börjat vänja mig.

M224

Citat från: Kristian skrivet 09 april 2008, 21:41:01 PM
Tack så mycket. :) Jo, jag är redo att hålla med. Det ser inte klokt ut, även om jag har börjat vänja mig.

Jag föredrar grå dragspel med aluminiumlister som man ex hittar på A32 mfl. Ser mycket mer arbetat ut än dessa svarta plast/gummilakristsdragspel.  ;D

Cyklisten

Trevligt! Väntar på fortsättning!  :D

Joachim Wansölin

Trevligt.

I videon fick man se de nya växeldriven också, tack  :)

Kristian

Tackar, roligt att det gillades. :) Mer kan nog tänkas komma, men eftersom alla dagar går på rutin så blir det svårt att visa något nytt. Vi får se. En urspårning kan ske när som helst (senast ställde sig den ena lokomotorn på tvären 8)), kontaktledningen kan trilla ned och en vagn kan rullas ut på skjutbordet utan att skjutbordet står där. ;D