Linjekarta SL-linje 434 med bilder....

Startat av Patrik, 09 april 2008, 17:50:06 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Patrik

Nu är kartan och alla bilder klara, nu är det bara historia som fattas.
Men nu skulle jag vilja att man kollar så att jag inte har gjort nåt fel nånstans.

När man klickar på en siffra vid någon hållplats så startar ett bildspel längs den riktningen man klickat på, för att bläddra till nästa bild så kan man klicka på högra sidan av bilden, "N" på tangentbordet, pilen till höger på tangentbordet eller framåt-knappen på musen, "P" är för föregående bild, "X" kan man trycka på för att stänga rutan.

Det är tre linjer, Slussen - Överby, Överby - Slussen och Gustavsbergs centrum - Överby som man kan kolla på.

En bugg som jag märkt är att klickar man på en hållplats till höger på kartan så startar bildspelet till vänster i rutan iaf och jag vet inte hur man fixar det tyvärr.

Och jag är INTE medveten om att kartan är så otroligt stor att den inte ens får plats med två skärmar bredvid varann med upplösningen 1680x1050px...

Trevlig resa!
http://www.phbuss.se/Linje-hallplatser/434/index2.htm

Eddie Andersson

Patrik

Tack!
Får se om någon hittar nåt fel...

Fredde

Är snart halvvägs, tycker du har lyckas mycket bra Patrik!

Dock heter hållplatsen och vägen 'Grävlingsstigen' och du har namngett den 'Grävlingstigen' på bilden.. ;)

Patrik

Citat från: Fredde_J skrivet 09 april 2008, 22:44:10 PM
Är snart halvvägs, tycker du har lyckas mycket bra Patrik!

Dock heter hållplatsen och vägen 'Grävlingsstigen' och du har namngett den 'Grävlingstigen' på bilden.. ;)

Där finns det ett stort dilemma för mig, reseplaneraren, tidtabellen och linjebeskrivningen säger Grävlingstigen medan stolpen och Eniro säger Grävlingsstigen  ;)

Fredde

Ring SL och fråga/påpeka ;)

Se ser jag att du har skrivit att hållplatserna 'Söderbergs väg' och 'Stavsnäs by' ner mot Stavsnäs vinterhamn även är hållplatser mot Slussen. Borde vara enbart i riktning mot Överby... Mot Slussen är hållplatserna belägna när man har varit vid Stavsnäs vinterhamn och vänt.

Hänger du me? :)

Patrik

Citat från: Fredde_J skrivet 09 april 2008, 23:02:34 PM
Ring SL och fråga/påpeka ;)

Se ser jag att du har skrivit att hållplatserna 'Söderbergs väg' och 'Stavsnäs by' ner mot Stavsnäs vinterhamn även är hållplatser mot Slussen. Borde vara enbart i riktning mot Överby... Mot Slussen är hållplatserna belägna när man har varit vid Stavsnäs vinterhamn och vänt.

Hänger du me? :)

Ja, jag hänger med men det hindrar ju ingen från att kliva på där om man vill åka till Slussen, står det inte att det är emot reglerna så stämmer det att skriva Överby, Slussen och även Stavsnäs om man vill och med mitt system som jag haft på alla mina andra linjer så skriver jag på det här sättet  ;)

Fredde

Ahhh på så vis! Ja passar det ditt system så ska du ju göra så. Dock är det mindre vanligt att så sker... ;)

Patrik

Citat från: Fredde_J skrivet 09 april 2008, 23:09:26 PM
Ahhh på så vis! Ja passar det ditt system så ska du ju göra så. Dock är det mindre vanligt att så sker... ;)

Ja, det är en annan sak att många (konstigt nog) är smarta nog att vänta på bussen åt andra hållet men nån dag kanske nån står där i regnet och inte orkar vänta på att den kommer tillbaka  :)

Fredde

CitatJa, det är en annan sak att många (konstigt nog) är smarta nog att vänta på bussen åt andra hållet men nån dag kanske nån står där i regnet och inte orkar vänta på att den kommer tillbaka   :)

Därför har man inga kurer ner mot vinterhamn just för att dom ska, väldresserat och fint, stå i kurerna och vänta  ;D

Patrik

Citat från: Fredde_J skrivet 09 april 2008, 23:15:34 PM
Därför har man inga kurer ner mot vinterhamn just för att dom ska, väldresserat och fint, stå i kurerna och vänta  ;D

Hehe, kan ju bli fullt nån dag  ;)

Fredde

CitatHehe, kan ju bli fullt nån dag ;)

Skriv upp det ;)

Simon A

Jag gillde det. Snyggt gjort och enkelt att manövrera sig fram.

//Simon