Min Cykel tur lite över allt.

Startat av Möllers, 08 april 2008, 02:34:50 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Möllers

Var ute i fina vädret o cyklade fotade.

Mattias Möller.

Simon Bertilsson

Möllers

Blue

Fina bilder Martin!

Nu har du ju gått och köpt dig en fin kamera så då är det dags för nästa investering!

Skaffa ett bildbehandlingsprogram, Photoshop elements t.ex. gör allt du behöver för att få ut det sista ur bilderna.

Dom här två bilderna är snabbfixade i cs3 där jag bara har lyft lite i dom mörka partierna.
Men det funkar lika bra i elements och mycket bättre om man har en orginal fil.
Säg till om du vill att jag ska ta bort dom.

Möjligen tog jag i för mycket på den undre bilden.
Jag är directional controller, jag sitter ju längst fram och styr... ;)

Möllers

Har tänkt köpt det har för lite minne i datan nu kan inte ha not bildbehanligsprogram.
Har tänkt köpa en ny data sen läggre fram sen  till sommaren.
Dom blev bra jag en 22 tom LG nu tycker dom blev inte så mörka alls.

Blue

Citat från: Mattias Möller. skrivet 08 april 2008, 23:52:19 PM
Har tänkt köpt det har för lite minne i datan nu kan inte ha not bildbehanligsprogram.
Har tänkt köpa en ny data sen läggre fram sen  till sommaren.
Dom blev bra jag en 22 tom LG nu tycker dom blev inte så mörka alls.

Jag menar inte att hela bilden är för mörk men vill man leda blicken in i bilden kan man ljusa upp vissa delar.

Vill man ha full koll på sitt bildbehandlande så bör man ha en kalibrator, mer utgifter...  :)
Det finns sidor som man kan få lite hjälp på vägen med hur skärmen ska vara inställd för att visa så rätt som möjligt.

Kalibrera din skärm
Jag är directional controller, jag sitter ju längst fram och styr... ;)

Möllers

har min skärn in ställt ska försöka ljusa ut dom nästa gång det gjorde jag för ska nog börja med det igen.
Sen är det bättre fota när det är ljus ska börja med det får man bättre bilder behöver man inte ha mycket ISO heller.