Huvudmeny

En gin och Tonix, tack!

Startat av Dan Henriksson, 06 april 2008, 18:42:36 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Dan Henriksson

Tonix Produktion GHZ 092 på E18 vid Roslags Näsby trafikplats. Någon som vet något om dess förflutna?
/Danne

Greger Larsson

Fin bild! Bussen har gått som orkester/turnebuss sedan den var ny. Förste ägaren hette Nöje Invest AB med adress i Märsta.

Mvh Greger L

Dan Henriksson

Ove Bojarp

När gjorde man sig av med Van Hool Vistadomen DSY 828?

Kai Sillanpää

Citat från: Greger Larsson skrivet 06 april 2008, 19:30:53 PM
...Bussen har gått som orkester/turnebuss sedan den var ny. Förste ägaren hette Nöje Invest AB med adress i Märsta....

Jag gick snabbt igenom min Kutter 9-lista (som tyvärr saknar chassinummer för bussar av denna årgång) och hittade en eventuell match: Kutter har tillverkat en B10M-65/Kutter 9 Clipper med karossnummer 1139. Bussen har färdigställts hos Kutter 15.7.1985: egentligen borde man kanske säga "halvfärdigställts" därför att den beställdes hos Kutter utan inredning (anmärkning: "inreds i Sverige")  :) .
Som "beställare" anges "Matz Bladhs": har bussen i sin ungdom kanske rullat för denna orkester?

Mvh Kaizu

Muk

Citat från: Kai Sillanpää skrivet 09 april 2008, 17:31:11 PM
Jag gick snabbt igenom min Kutter 9-lista (som tyvärr saknar chassinummer för bussar av denna årgång) och hittade en eventuell match: Kutter har tillverkat en B10M-65/Kutter 9 Clipper med karossnummer 1139. Bussen har färdigställts hos Kutter 15.7.1985: egentligen borde man kanske säga "halvfärdigställts" därför att den beställdes hos Kutter utan inredning (anmärkning: "inreds i Sverige")  :) .
Som "beställare" anges "Matz Bladhs": har bussen i sin ungdom kanske rullat för denna orkester?

Mvh Kaizu

Bolaget "Nöje Invest AB" hette innan konkurs "Matz Bladhs Orkester AB", så det borde stämma att bussen rullat för Matz Bladhs