Veolia Transport 2337...

Startat av Fredde, 06 april 2008, 18:13:43 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Fredde

.. i Kalmar, men på hemväg.



Fick den som hastigast, han inte med att jaga bussar denna gång tyvärr..

Dessa vagnar var f.ö mina favoriter när jag tjänstgjorde där :)

/Fredde

Rickardo

Trevligt med bild från min hembygd.. :)

Själv är jag inte lika förtjust i bussen i fråga då jag tycker den är trång, skramlig och inte allt för vacker från passagerarsynpunkt.

Min favoritbuss är denna.... ;D [reprisbild]


Mvh Rickardo

Fredde

Visst är dom lite skramliga, då är det bra med kortämnen att vika ihop ;) Men det vägs upp av en mkt skön förarstol, enormt bra xenon-halvljus + motorns prestanda ::)

Fick aldrig tillfälle att köra 2221 :-\

/Fredde

Jacob med C

Citat från: Fredde_J skrivet 06 april 2008, 18:13:43 PM
.. i Kalmar, men på hemväg.



Fick den som hastigast, han inte med att jaga bussar denna gång tyvärr..

Dessa vagnar var f.ö mina favoriter när jag tjänstgjorde där :)

/Fredde
Kommer någon att köpa av Veolia Vestarna eller kommer dom att flyttas till någon annan ort?
Besök min hemsida för bilder från Norrland http://www.bussbilder.com . Över 2100 bilder.

Instagram konto:
https://instagram.com/bussbilder.se?utm_medium=copy_link


Dammtussar kan vara ett bevis på att någon gjort något roligare!

Sundås

2221 finns väl fortfarande kvar? Isåfall var det den som körde förbi mig i Kalmar idag.. ;)
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

Rickardo

Citat från: Fredde_J skrivet 06 april 2008, 19:04:03 PM
Visst är dom lite skramliga, då är det bra med kortämnen att vika ihop ;) Men det vägs upp av en mkt skön förarstol, enormt bra xenon-halvljus + motorns prestanda ::)

Fick aldrig tillfälle att köra 2221 :-\

/Fredde

Det är ju en Scania och det är ju alltid +++  ;D
/Rickardo

Fredde

CitatKommer någon att köpa av Veolia Vestarna eller kommer dom att flyttas till någon annan ort?

En ren gissning är Skåne.. Vet inte vart man annars kan tänkas ha passande trafik.


Fredde

CitatDet är väl sannolikt, den lär ju få sällskap i Skåne av Vest:ar från Söderhamn också.

Man ju bra många fler vagnar i KLT-parken... Så vi får hållas tills tåls lite och se hur det placeras/säljs.

Hur många Vest finns i Söderhamn?


Walter

Citat från: Fredde_J skrivet 07 april 2008, 00:41:49 AM
En ren gissning är Skåne.. Vet inte vart man annars kan tänkas ha passande trafik.


Citat från: Lars Ödlund skrivet 07 april 2008, 00:45:06 AM
Det är väl sannolikt, den lär ju få sällskap i Skåne av Vest:ar från Söderhamn också.

Kronoberg annars kanske? Man har ju en rätt ny vagnpark i Skåne med bra medelålder (OBS! Detta är min egen uppfattning har inte utfört grävande undersökningar)
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Jan

Citat från: Walter skrivet 07 april 2008, 08:37:07 AM
Kronoberg annars kanske? Man har ju en rätt ny vagnpark i Skåne med bra medelålder (OBS! Detta är min egen uppfattning har inte utfört grävande undersökningar)

Allt beror på vad Veolia vinner i anbud under kommande upphandlingar.
I branschen 37 år