KR-Trafikvagn på Stockholmsbesök

Startat av Mikael T Nilsson, 04 april 2008, 10:25:07 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson

Här kommer en bild på en KR-Trafikvagn på Stockholmsbesök, fotograferad vid Brommaplan i mars. Kan det röra sig om en Jämtlandsvagn?
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Ersa

DinTur = Länstrafiken i Västernorrland AB. De fula svarta experimentskyltarna skvallrar om att bussen rullar inom Örnsköldsviks kommun. I Jämtland är det inte alls lika vanligt med KR:s egen firmalack, då man tyvärr har en massa olika länslackeringar där.

Mikael T Nilsson

Citat från: Verspieder skrivet 04 april 2008, 10:46:56 AM
DinTur = Länstrafiken i Västernorrland AB. De fula svarta experimentskyltarna skvallrar om att bussen rullar inom Örnsköldsviks kommun. I Jämtland är det inte alls lika vanligt med KR:s egen firmalack, då man tyvärr har en massa olika länslackeringar där.

Tack för uppgifterna. Bussen är även märkt "Bussgods" längre bak på långsidan.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Optimal

Du har ju en ganska ny och bra kamera. Så försök att spara bilen på lite högre kvalitet, så blir jag ennu nöjdare  ;D

Mikael T Nilsson

Citat från: Optimal skrivet 05 april 2008, 17:47:56 PM
Du har ju en ganska ny och bra kamera. Så försök att spara bilen på lite högre kvalitet, så blir jag ennu nöjdare  ;D

Hej,

Jag har bilden sparad i originalformat (med mycket högre upplösning) om du skulle vilja ha den.

Vänliga hälsningar,

Mikael

Bussmicke

Tror han menar att du borde lägga ut bilder med högre kvalitet.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Mikael T Nilsson

Citat från: Bussmicke skrivet 05 april 2008, 17:57:27 PM
Tror han menar att du borde lägga ut bilder med högre kvalitet.

Aha, men jag lägger ut alla mina bilder i samma storlek för att passa min hemsida, även om alla bilder inte läggs upp direkt på sida. Många får ligga kvar på indexsidan. Men det är bara att skicka mail till mig och beställa bilder om man vill ha dem med högre upplösning.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Optimal

Jo. Men du kan ju förminska den i ex Photoshop å sen spara den i Kvalitet 12. Så blir det super bra kvalitet. Just nu ser det ut som den ligger på kvalitet 4 eller 5.
Bara ett förslag  :)

Mikael T Nilsson

Citat från: Optimal skrivet 05 april 2008, 18:02:14 PM
Jo. Men du kan ju förminska den i ex Photoshop å sen spara den i Kvalitet 12. Så blir det super bra kvalitet. Just nu ser det ut som den ligger på kvalitet 4 eller 5.
Bara ett förslag  :)

Aha, det är så du menar. Tack för tipset!  :)
Vänliga hälsningar,

Mikael

Optimal

Mathias Rickman

Citat från: Norrortsmicke skrivet 04 april 2008, 10:25:07 AM

Här kommer en bild på en KR-Trafikvagn på Stockholmsbesök, fotograferad vid Brommaplan i mars. Kan det röra sig om en Jämtlandsvagn?

vad e det svarta under förare

Walter

Citat från: Mathias Rickman skrivet 07 april 2008, 22:26:57 PM
vad e det svarta under förare

Citat från: Verspieder skrivet 04 april 2008, 10:46:56 AM

Som Verspieder skriver är det ett experiment som Vägverket testar där man tänder dessa 30-skyltar när bussen stannar och släpper av folk. Max hastiget 30km/h förbi buss ska vad jag hörde igår bli regel i hela landet, dock behövs väl inte skyltarna i så fall.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Walter

Citat från: Lars Ödlund skrivet 08 april 2008, 08:17:28 AM
http://publikationswebbutik.vv.se/upload/3257/89037_30_ger_dig_en_chans_att_stanna_.pdf

Här kan man läsa om försöket, någon generell 30 gräns vid landets samtliga busshpl kommer f.ö inte att genomföras även om vissa utredare hade dessa idéer, en sådan bestämmelse anses kunna leda till än allvarligare olyckstillbud på vissa vägtyper.

Tur att någon har lite förnuft
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!