Landsbygdsbilder från Skånela, samt Sigtuna och Rosersberg... (Bilder)

Startat av Patrik, 03 april 2008, 20:08:57 PM

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Patrik

En morgon så tog jag mig till Skånela, ute på den uppländska landsbygden.

Dagens första och enda arbetarbuss från Bergby är på väg till Upplands Väsby.

Linje 585 har på morgonen tre turer som går ungefär samtidigt till Ekillaskolan, alla tre tar olika vägar från början men två av dom möts samtidigt vid Skånela och här kommer dom två.

Sen kommer en buss som "bara" går till Skepptuna bygdegården.

Sen kommer min buss som ska ta mig ut till verkligheten igen.

Vid Sigtuna kom en rapsbuss.

Lite äldre bussar fanns där.

Sen en ny buss.

Till sist en liten skolbuss.

Simon Bertilsson

Ah! Jag som trodde jag skulle få se bilder från Skåneland. ;)

Krille

Alltså det är ju sådana här bilder som det ligger lite mer jobb bakom man vill se!
Inte lika intressant med Gullmarsplan... :P
Fortsätt såhär Patrik

/K

Patrik

Citat från: Krille skrivet 03 april 2008, 20:43:10 PM
Alltså det är ju sådana här bilder som det ligger lite mer jobb bakom man vill se!
Fortsätt såhär Patrik

/K

Tack!
Nej, jag håller med, Gullmarsplan och Stockholm, släng dig i väggen!
Här måste man planera vartenda steg man gör typ  :)

Henrik N

Citat från: Patrik skrivet 03 april 2008, 20:46:52 PM
Tack!
Nej, jag håller med, Gullmarsplan och Stockholm, släng dig i väggen!
Här måste man planera vartenda steg man gör typ  :)
Det finns många trevliga miljöer i Stockholms län också som inte är så välfotade, som jag tolkar det så är terminalsbilder i standardvinkel 1A mer för att ha ett visst antal bussar på bild istället för att ge sig ut längs linjen och fota dom..

Så det är ju trevligt att såna som du åker ut och försöker fota i sällsynta miljöer, har själv varken tid eller energi att lägga ner på att åka landet runt för att göra sånt :)

Krille

Citat från: Henrik N skrivet 03 april 2008, 20:56:02 PM
Det finns många trevliga miljöer i Stockholms län också som inte är så välfotade, som jag tolkar det så är terminalsbilder i standardvinkel 1A mer för att ha ett visst antal bussar på bild istället för att ge sig ut längs linjen och fota dom..

Så det är ju trevligt att såna som du åker ut och försöker fota i sällsynta miljöer, har själv varken tid eller energi att lägga ner på att åka landet runt för att göra sånt :)

Exakt.
Dessutom, går det ju bra mycket mer bussar på vischan i Stockholms län jämfört med här uppe.
Så nog är det enklare att fota landsbygd hos er.

/K

Patrik

Citat från: Henrik N skrivet 03 april 2008, 20:56:02 PM

Precis, sen vet jag inte att jag sett några bilder från Skånela förut så det passade ju fint  :)

Citat från: Krille skrivet 03 april 2008, 21:02:58 PM
Exakt.
Dessutom, går det ju bra mycket mer bussar på vischan i Stockholms län jämfört med här uppe.
Så nog är det enklare att fota landsbygd hos er.

/K

Ja, tyvärr har vi ju inga intressanta bussar här nere, våra skolbussar är som du ser vanliga standard Swebus-"skit"  ;)

Krille

Citat från: Patrik skrivet 03 april 2008, 21:07:31 PM
Ja, tyvärr har vi ju inga intressanta bussar här nere, våra skolbussar är som du ser vanliga standard Swebus-"skit"  ;)

Hehe, vet inte om jag håller med riktigt där...
Det är ju vardagen man vill fånga, och då spelar det inte sååå stor roll vad som rullar, tycker jag.
Men det är klart att det är roligare att fota fina, välvårdade vagnar  8)

/K

Patrik

Citat från: Krille skrivet 03 april 2008, 21:12:28 PM
Hehe, vet inte om jag håller med riktigt där...
Det är ju vardagen man vill fånga, och då spelar det inte sååå stor roll vad som rullar, tycker jag.
Men det är klart att det är roligare att fota fina, välvårdade vagnar  8)

/K

Hehe, lite variation får det ju gärna vara som det finns där uppe men inte här nere  ;)

Jona

Citat från: Krille skrivet 03 april 2008, 20:43:10 PM
Fortsätt såhär Patrik

/K

Medhåll från min sida. Gillar stark miljöbilderna i trådens början. Från Skåneala alltså.

/J
MVH Filosofen Jona

yngrot

Trevliga bilder du kan få till även söderöver.... åk gärna ännu mer söderöver...
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Patrik

Citat från: yngrot skrivet 03 april 2008, 22:33:44 PM
Trevliga bilder du kan få till även söderöver.... åk gärna ännu mer söderöver...

Tack, det är svårare att få till såna här bilder söderut tycker jag men jag ska försöka  :)

yngrot

Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina