Ersättningsbussar i Upplands Väsby under påsken... (Bilder)

Startat av Patrik, 03 april 2008, 19:44:44 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Patrik

Under påsken var det ersättningsbussar vid Upplands Väsby och här kommer några, fler finns på hemsidan.

Sen en liten ganska nyinflyttad buss.

buss-tobbe

bjalle

Ersa

Snygga bilder som alltid. Framförallt knivskarpa.  :)
Sen jag måste fråga varför många Stockholmsfotografer skriver Bergkvarabuss på bildtexten till Travellers vagnar? Visst ägs Traveller av Bergkvara, men det är ju ändå ett eget företag med en egen adress i CBR:

Ägare/Brukare:
Namn: TRAVELLER BUSS AKTIEBOLAG
Adress: VRETVÄGEN 1
142 34 SKOGÅS

Hur blir det med Interbus resp Ekmanbuss? Dessa ägs ju av Strömma Turism & Sjöfart AB, men inte skriver man det i bildtexten.
FAC ägs ju PTG som i sin tur ägs av Veolia Transport. Även Granbergs Buss i Arvidsjaur ägs av Veolia Transport. Hur blir det där?

Jag vet att denna debatt förekommit tidigare, och jag vill inte gnälla eller sura. Utan bara förstå vad det är för "regler" som gäller.

Bussmicke

Traveller numreras i Bergkvaras nummerserie = Bergkvarabuss.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ersa

Är Traveller på väg att läggas ner som företag/varumärke?

Staffan Sävenfjord

Citat från: Verspieder skrivet 06 april 2008, 11:39:34 AM
Är Traveller på väg att läggas ner som företag/varumärke?

Nej, det finns inga sådana planer vad jag vet. Traveller är sedan 2003 ett dotterbolag till Bergkvarabuss med helt egen organisation.
Bussmicke och jag har diskuterat det här förut och jag kan bara säga att jag tycker man skall ange den som bussen är registrerad på i bildtexten. Men var och en märker naturligtvis sina bilder som han själv vill.
Skall man konsekvent skriva ägaren skulle man t ex skriva Nettbuss i stället för Orusttrafiken också.

Yujin Zhang

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 06 april 2008, 11:56:41 AM
Nej, det finns inga sådana planer vad jag vet. Traveller är sedan 2003 ett dotterbolag till Bergkvarabuss med helt egen organisation.
Bussmicke och jag har diskuterat det här förut och jag kan bara säga att jag tycker man skall ange den som bussen är registrerad på i bildtexten. Men var och en märker naturligtvis sina bilder som han själv vill.
Skall man konsekvent skriva ägaren skulle man t ex skriva Nettbuss i stället för Orusttrafiken också.

Och för Busslinks del blir det väl ungefär Keolis/SL, eller snarare SNCF/SLL (eller Franska staten/SLL), eller Swebus blir Concordia Bus. Japp, det blir krångligt det där om man ska skriva ägaren "högst upp"... ::)