Huvudmeny

Krockad Farsta norrman

Startat av Måns Johannesson, 01 april 2008, 23:08:50 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Måns Johannesson

Igår morse blev en av de norska MAN vagnarna som går på linje 18 till Farsta påkörd bakifrån vid avfarten från Örbyleden till Nynäsvägen. Misstänker att den var tom vid tillfället eftersom den verkade ha kommit från Hökarängen och varit på väg att svänga mot Gullmarsplan (eller vänder kanske 18S på detta sätt?). I vilket fall som helst var nämda avfart från Örbyleden stängd i åtminstone någon timme. Någon som vet vilken olycksvagnen var? Tvivlar på att den kommer tillbaka till ersättningstrafiken då skadorna såg rätt omfattande ut.

/Måns

Bussmicke

Suck.. Var det ett bilelände som körde på?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bussmicke

Illa, bara det inte blev allvarliga skador på bussen.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

BadTab

Är ju ett gäng veckors plåtjobb på den, redan påbörjat dessutom...

Kvarne

Enl. obekräftade uppgifter så vart lastbilsföraren skadad men hans medåkande kompis dog...vet ej om det stämmer då vissa säger att han var ensam i lastbilen medans andra rykten gör gällande att han hade med en passagerare...

Bussen var tom och påväg att vända efter att ha stannat vid sista hållplats Söndagsvägen..om jag fattade det hela rätt. Att den var tom är dock säkert.
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

M224

Jag har flera bilder på den, men kan inte lägga ut dom än då jag själv inte har tagit dom.

Anders Lundén

Citat från: Lars Ödlund skrivet 01 april 2008, 23:50:45 PM
Bussen var 963 och påkörande var en Lastbil från Kyl o Frysexpressen
(Källa Anders L)

Några bilder. Bussföraren fick lämna sjukhuset under dagen, mådde bra efter omständigheterna.

virtual1

Vem betalar skadorna i det här fallet? Tror knappast norrbaggarna vill ha en krockskadad buss tillbaka....

Fredde

Påkörning bakifrån, då är det (som vanligt), den som brakar in i den framförvarande som åker på det..

Dock ingen regel utan undantag, men här är jag tveksam till det.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Fredde_J skrivet 02 april 2008, 22:11:02 PM
Påkörning bakifrån, då är det (som vanligt), den som brakar in i den framförvarande som åker på det..

Dock ingen regel utan undantag, men här är jag tveksam till det.

Det blir alltså med all sannolikhet lastbilsägarens försäkringsbolag som får betala. Det skall mycket till för att man skall klara sig från ansvar om man kör på någon bakifrån. I princip krävs det att det framförvarande fordonet då rullar bakåt.