Scania OmniCity istället för MAN i Uppsala

Startat av Niklas Bygdestam, 01 april 2008, 01:58:53 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Niklas Bygdestam

Ni som inte gillar tyska bussar kan glädja er nu. Själv sörjer jag men det är en annan sak. GUB har nu bestämt sig för att till sommaren köpa in nya Scania OmniCity istället för MAN för stadstrafiken i Uppsala. Ett större antal bussar är redan på gång att levereras. Även ett flertal Neoplanbussar ska ersättas med dessa nya Scania OmniCity typ 1A. Det är först och främst så många Neoplan som möjligt och även MAN som ska ersättas med dessa OmniCity 1A

GUB och Uppsalabuss har också bestämt sig för att nu överge Uppsalagrönt och istället återgå till den gamla lacken i beige med en mörkblå rand. Hur detta kommer att se ut på OmniCity återstår att se
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

jocke

Du hade mig så länge som de tog o läsa rubriken iaf :)
Jag förändrar era liv med detta inlägg

Björn Ax

Ja tänk om det ändå vore så. Kör hellre scania än MAN.   :'(

Walter

Haha först när jag läst detta kom jag på vilket datum det är....
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Simon A

Det där med beige lacken fick mig att tänka till vilket datum det var ;)

//Simon

76

Nån som är photoshop-duktig får ta och "lacka om" en omni i beige och blå så vi får se hur det ser ut.

Bussmicke

Citat från: Walter skrivet 01 april 2008, 08:24:39 AM
Haha först när jag läst detta kom jag på vilket datum det är....

Tur man inte var online förrän sent på kvällen så man slapp gå på sånt..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

yngrot

Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

c007

Har inte Scania OmniCity haft problem med överhettning?

Optimal

Citat från: c007 skrivet 02 april 2008, 19:14:11 PM
Har inte Scania OmniCity haft problem med överhettning?

Inte vad jag vet. Iaf har inte SLs Omnicity haft några problem. Nån vagn jag hört gick varma var gamla B10R

Simon A

Citat från: Optimal skrivet 02 april 2008, 19:36:10 PM
Inte vad jag vet. Iaf har inte SLs Omnicity haft några problem. Nån vagn jag hört gick varma var gamla B10R
Inte heller Uppsalas Omnicity har jag hört skulle haft problem med överhettning. Bussar som blir varma under sommarhalvåret däremot är gasbussarna, inte nödvändigtvis överhettade men varma blir de.

//Simon

c007

Citat från: Simon A skrivet 02 april 2008, 21:31:28 PM
Inte heller Uppsalas Omnicity har jag hört skulle haft problem med överhettning. Bussar som blir varma under sommarhalvåret däremot är gasbussarna, inte nödvändigtvis överhettade men varma blir de.

//Simon

OK, minns bara att jag hörde det från ett gammalt inlägg, men det var ett bra tag sedan... Däremot så upplever jag många Omnicity som rejält bullriga från motorn bak, tänker bl.a. på Veolia Partilles bussar.

Jacob

var det där med att överge uppsalagrönt ett aprilskämt??
Särskrivning är en dödssynd!

Walter

Citat från: Jajje skrivet 03 april 2008, 18:53:40 PM
var det där med att överge uppsalagrönt ett aprilskämt??

Tja det mesta annat i inlägget var ett skämt så du kan nog lugnt utgå från det.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Jacob

Särskrivning är en dödssynd!