Huvudmeny

GS 950.....

Startat av Kent Skoog, 31 mars 2008, 18:00:23 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Kent Skoog

.....i Säffle.

Volvo B10LA 2002.

Walter

En av de få Swebus-vagnar som GS övertog 2004. Gissningsvis för att den drivs på gas och då är den ju svår att flytta till andra ställen i landet.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Mattias Andersson

F.ö en väldigt bra buss o köra.....((Trots att gasbussar är något av ett hatobjekt för mig)) ;D

Jo alltså Volvo har fått ganska bra ordning på dem gasbussar som finns kvar iaf på kruthusgatan.

c007

Citat från: Mattias Andersson skrivet 31 mars 2008, 22:17:59 PM
F.ö en väldigt bra buss o köra.....((Trots att gasbussar är något av ett hatobjekt för mig)) ;D

Jo alltså Volvo har fått ganska bra ordning på dem gasbussar som finns kvar iaf på kruthusgatan.

Tycker du? Hmmm... 948 körde runt med bludder och avgasröret i marken idag...  :o

Mattias Andersson

Tja,,jag har ju inte kört buss sen första veckan i mars,så klart allting är ju relativt dag för dag ;)

Jag tänkte mest överlag så..

c007

Citat från: Mattias Andersson skrivet 31 mars 2008, 23:16:57 PM
Tja,,jag har ju inte kört buss sen första veckan i mars,så klart allting är ju relativt dag för dag ;)

Jag tänkte mest överlag så..

Jo, visst...

men,

Tycker nog att f.d. Swebus-generationen 948, 949, 951 dras med större problem än övriga 900-serien, men så är ju dessa också äldre. Hade inte Majorna lån av gasbussar förresten?

Mattias Andersson

Jo överlag så strular nog dem gamle swebusarna mer,men som sagt..Något äldre vagnar med.
Men sen många ggr så funkar äldre vagnar bättre ju.
Många av dem gamle förarna säger själva att swebusvagnarna har aldrig gått så bra som nu.

Men att majorna har lånat in gasbussar ser jag nästintill som osannolikt,emed dem bara kör diesel.

Skulle isåfall vara nu hastigt sen polisen gjorde kontroll förra veckan o satte körförbud på x antal bussar.
I så fall är det ju allmän kris om dem nu inte hunnit få ordning på en del under helgen.

Nupski

Citat från: Kent Skoog skrivet 31 mars 2008, 18:00:23 PM
.....i Säffle.

Volvo B10LA 2002.

Skall den snyggas till eller avyttras?

Johan B

Citat från: c007 skrivet 31 mars 2008, 22:50:41 PM
Tycker du? Hmmm... 948 körde runt med bludder och avgasröret i marken idag...  :o

Just att avgasröret hänger i marken kan nog snarare härledas till handhavandefel (snällt uttryckt).

Johan B

Citat från: Mattias Andersson skrivet 31 mars 2008, 23:36:43 PM
Jo överlag så strular nog dem gamle swebusarna mer,men som sagt..Något äldre vagnar med.
Men sen många ggr så funkar äldre vagnar bättre ju.
Många av dem gamle förarna säger själva att swebusvagnarna har aldrig gått så bra som nu.

Men att majorna har lånat in gasbussar ser jag nästintill som osannolikt,emed dem bara kör diesel.

Skulle isåfall vara nu hastigt sen polisen gjorde kontroll förra veckan o satte körförbud på x antal bussar.
I så fall är det ju allmän kris om dem nu inte hunnit få ordning på en del under helgen.

Tror man lånade en gas-Ost ett tag fast var man tankade vet jag ej.

Mattias Andersson

Citat från: Johan B skrivet 01 april 2008, 17:59:54 PM
Tror man lånade en gas-Ost ett tag fast var man tankade vet jag ej.

Ja,jag har för mig jag mötte en gas-ost på 58:an nån dag,nu när du nämner det.
Och det är ju inte värre än dem kunna kört ut på kville o tankat upp på natten.
Avståndet är ju inte långt ju :)

De va värre 2001 när gastankingen gick sönder i kristianstad,o vi körde till eslöv på kvällarna o fyllde på..
Kändes ganska meningslöst,med tanke på avståndet ;D

c007

Citat från: Johan B skrivet 01 april 2008, 17:58:38 PM
Just att avgasröret hänger i marken kan nog snarare härledas till handhavandefel (snällt uttryckt).

Det kan ha varit 948 som stendog i dag på 58:ans linje. Såg bara att den stod vid Atmosfärgatan...

Nupski

När det vart Tetra installation och en del DOBar på lack så fick man låna in några gas DOBar till Majorna. Dessa gick kort omlopp på 58an och linje 50. Dessa kan då och då dyka upp på Majorna som gubben i lådan. Omloackade DOBar i dagsläget 311, 316, 318, 319, 320 samt 321, vet inte vilka som ligger näst.