Huvudmeny

Swebus 4046 historia?

Startat av Marc, 30 mars 2008, 20:03:34 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Marc

Är lite nyfiken på historian bakom denna?
Jag har för mig att den varit i Norrland förut, innan den hamnade i Dalarna?
Umeå? Härnösand?

Esbjörn

Den har tidigare hört hemma i Umeå.

bussgrabben

Bussmicke har en nästan exakt likadan bild på samma individ på samma plats på sin hemsida. Kul.

Bussmicke

Citat från: Marc skrivet 30 mars 2008, 20:03:34 PM

Är lite nyfiken på historian bakom denna?
Jag har för mig att den varit i Norrland förut, innan den hamnade i Dalarna?
Umeå? Härnösand?

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Marc

Aha, ser man på!
Tackar, då mindes jag rätt!

Nicklas K

Och innan den var i Umeå så var den i Hudiksvall.  :)

Mvh Nicklas K

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Nicklas K

Kan ha varit från nyleverans. I så fall Nov 1996 och nått år framåt. Ser nu på VV att den är avställd sedan 2008-03-04....... ???

/NK

virtual1

Citat från: Nicklas K skrivet 31 mars 2008, 00:37:06 AM
Kan ha varit från nyleverans. I så fall Nov 1996 och nått år framåt. Ser nu på VV att den är avställd sedan 2008-03-04....... ???

/NK

Förklarar varför jag inte fick den i Dalarna då :-( - o jag som specifikt var ute o jagade den, skit också! - nåväl, den dyker väl upp på Busmarket så småningom då...

Nicklas K

Citat från: virtual1 skrivet 31 mars 2008, 11:33:29 AM
Förklarar varför jag inte fick den i Dalarna då :-( - o jag som specifikt var ute o jagade den, skit också! - nåväl, den dyker väl upp på Busmarket så småningom då...

Nu kan du planera för en Dalaresa igen !! Idag ställdes tydligen 4046 på igen enligt VV !!  :D

Mvh Nicklas K

P-J.E

4046 och 4045 kom samtidigt till Umeå trafikerade Nordmaling-Umeå
till dess 4513,4514 kom.

Greger Larsson

Hej!

Bör vara i slutet av -98 som dessa två kom till Umeå. Efter Nordmaling hamnade dom på linjerna mot Vindeln(se Bussmickes bild) och då uppmärksammades att dom saknade utlovad 4-kanalsradio med tillhörande hörlursuttag så åtminstone den ena var upp till verkstan i Burträsk och byggdes om för detta.

/GL