Huvudmeny

Botkyrka Buss!

Startat av Niclas Rosenius, 30 mars 2008, 19:20:38 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Niclas Rosenius

Hej!

Var en tripp till Stockholm igår för att ta del av dom norska bussarna på tunnelbane ersättningen, men innan man kom upp till Gullmarsplanplan var det vanliga rundan runt CT, ner på stan runt Sergel Torg, slottet och Riddarholmen innan man tåg tunnelbanan upp dit.

Utanför dök dessa bussar upp från Botkyrka Buss.

Först deras nyaste Neoplan N1117/3HC Spaceliner

Sen kom denna äldre Neoplan N516/3SHDH Starliner.

I bakgrund på förra bilden ser ni denna Neoplan N1117/3H Spaceliner som kom strax efter.

Nu ringde nallen och i andra änden var Buss-snackaren Oskar A som var påväg ner till Stockholm för att fota norrmännen. Måste ju reta han lite vad jag hade fått och vad jag stod o väntade på skulle komma runt hörnet. För ni tror väl att det var slut på Botkyrka Bussar, men denna dök och det var någon som morrade lite i andra ändan för att han missade den igen  ;)

Sen var det slut med Botkyrka Buss;ar för denna gång.

Mer från dagen kommer senare.

//Niclas

Oskar A

Det var trevliga bilder! Deras nya Starliner verkar vara omöjlig att få på bild eftersom den alltid hinner åka när man fått tips om den. Jag kan ju trösta mig med att Spacen XTA 792 blev "skåpmat" för min del redan två veckor efter att Botkyrka köpt den. ;)
Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

Niclas Rosenius

Citat från: Oskar A skrivet 30 mars 2008, 19:33:56 PM
Det var trevliga bilder! Deras nya Starliner verkar vara omöjlig att få på bild eftersom den alltid hinner åka när man fått tips om den. Jag kan ju trösta mig med att Spacen XTA 792 blev "skåpmat" för min del redan två veckor efter att Botkyrka köpt den. ;)

Det är bara att du är för långsam att komma hemifrån, fast du har så nära till området runt kyrkan  ;)

//Niclas

Oskar A

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 30 mars 2008, 19:43:40 PM
    Det är bara att du är för långsam att komma hemifrån, fast du har så nära till området runt kyrkan  ;)

//Niclas

Det känner jag inte till. ;)
Besök gärna min hemsida

Bussmicke

Det gör du visst, arbetsnarkoman där..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

BadTab

Bussmicke

Citat från: Oskar A skrivet 30 mars 2008, 19:33:56 PM
Det var trevliga bilder! Deras nya Starliner verkar vara omöjlig att få på bild eftersom den alltid hinner åka när man fått tips om den.

Du få jobba Mindre och ställa klockan så kanske du få den..
En annan vet vad 2 dagars ledigt i veckan är..
//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Oskar A

Nja, när jag boomade den förra gången hade jag semester så där får du ingen poäng. Var väl datorn som höll mig kvar hemma den dagen. :)
Besök gärna min hemsida

Niclas Rosenius

Citat från: Oskar A skrivet 30 mars 2008, 23:08:59 PM
Nja, när jag boomade den förra gången hade jag semester så där får du ingen poäng. Var väl datorn som höll mig kvar hemma den dagen. :)

Sist jag tipsade dig om den så tog du för lång tid på dig att komma hemifrån så du boomade den  ;) när den stod vid kyrkan.

//Niclas

Bussmicke

Citat från: Oskar A skrivet 30 mars 2008, 23:08:59 PM

Även om du har semester sitter du ju uppe lika sent, näst intill. Ha!
//Bussmicke.