Huvudmeny

Små bilar del 1.

Startat av Möllers, 30 mars 2008, 18:58:10 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Möllers

Walter

Trevliga bilder men hur kan du kalla dessa för små bilar? Dom flesta är ju rätt stora?
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Möllers

Vet inte vad jag ska kalla dom för svårt hitta nåt  ::)

Nico

Tja, vad sägs om att kalla det för personbilar, minibussar, lätta lastbilar, skåpbilar etc.
Småbilar för mig är istället snarare det här även om skalorna kan variera en del om...

»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Möllers

tack för förslaget ska tänka på det nästa gång.

Cyklisten

"Små bilar" är inget konstigt, om man plåtar bussar, lastbilar, båtar mm. då känns personbilar /llb riktigt små  ;D

Nico

Visserligen, men det minsta på bilderna ovan var väl ambulansen samt den 7-sitsiga VW Sharanen... så bilar som är små och mindre än dessa finns det ju många som är även i skala 1:1. Då är det nog bättre att kalla det hela för vad det verkligen är och jag hoppas att Mattias inte tog illa upp för korrigeringen.

Sedan är ju språk en lustig sak ibland. Detta då vissa ord/begrepp kan ju även få olika betydelse beroende på om orden skrivs ihop eller inte. För min del är t.ex. små bilar och småbilar inte riktigt samma sak om man säger så (paradexemplet på detta område är väl annars att det är en väsentlig skillnad mellan en 'brun hårig sjuk sköterska' eller en 'brunhårig sjuksköterska').   ;D  ;)
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Walter

Citat från: Nico skrivet 19 april 2008, 07:05:49 AM
(paradexemplet på detta område är väl annars att det är en väsentlig skillnad mellan en 'brun hårig sjuk sköterska' eller en 'brunhårig sjuksköterska').   ;D  ;)

;D :P
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!