Swebus 0585, 0591, 5272, 7810

Startat av Bussmicke, 29 mars 2008, 01:06:25 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

Från min första digitalkameras tidevarv..
Ni får som vanligt ta det för vad det är.
Med tanke på vad man har idag och vad man kan prestera skäms man nästan för att visa dessa bilder.

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Möllers

Håller lite om det med bussmicke.
Trevligt se gammla bilder med  :D

Niklas Bygdestam

Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Optimal

Möllers

Jag vet att gävle hade gammla linjebussar där som har got i skåne innan som lund sen efter det hamnade dom hos stockholm var finns dom nu  ???
Var scania bussar gissa av scania CN112.

Ulf Rådeström

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 29 mars 2008, 01:19:08 AM
Är detta en CN 112 eller en CN 113?

Ja, den här bussen är lite intressant.
CN113-bussarna har egentligen ett galler bakom bakaxeln, men detta är en väldigt tidig demovagn, som uppenbarligen inte fått detta ännu.

Se bilden som jag har, hur CN113-bussarna "egentligen" ser ut.

Janne Rickman

Citat från: Ulf Rådeström skrivet 29 mars 2008, 08:27:03 AM
Ja, den här bussen är lite intressant.
CN113-bussarna har egentligen ett galler bakom bakaxeln, men detta är en väldigt tidig demovagn, som uppenbarligen inte fått detta ännu.

Se bilden som jag har, hur CN113-bussarna "egentligen" ser ut.

De har att göra med vilken motor de har i bussen, med eller utan Intercooler. Bussar med Intercooler har extra galler bakom bakaxeln.

/Janne

Walter

Du får se dessa som tidsdokument även vad gäller kamerateknik och inte bara motiven!
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Ulf Rådeström

Citat från: Walter skrivet 29 mars 2008, 12:27:50 PM
Du får se dessa som tidsdokument även vad gäller kamerateknik och inte bara motiven!

huh?

Martin Maltkvist

Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Walter

Citat från: Ulf Rådeström skrivet 29 mars 2008, 16:07:15 PM
huh?

Om det var otydligt så menar jag att den dåliga bildkvaliten jämfört med vad dagens digitalkameror klarar inte förstör bilden. Precis som bilden är ett dokument på motivet är bildkvaliten ett dokumunt på vad kamerorna på den tiden klarade.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Oskar A

Citat från: Janne Rickman skrivet 29 mars 2008, 09:30:44 AM
De har att göra med vilken motor de har i bussen, med eller utan Intercooler. Bussar med Intercooler har extra galler bakom bakaxeln.

/Janne

Det förklarar varför Uppsalabuss 101 hade detta galler fast det var en CN 112.
Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

Ulf Rådeström

Citat från: Walter skrivet 29 mars 2008, 17:28:32 PM
Om det var otydligt så menar jag att den dåliga bildkvaliten jämfört med vad dagens digitalkameror klarar inte förstör bilden. Precis som bilden är ett dokument på motivet är bildkvaliten ett dokumunt på vad kamerorna på den tiden klarade.

Ja...något otydligt...och du svarade på något du inte visste något om, därför jag blev lite undrande.

Bilden är inscannad från ett negativ taget 1990, och kamerabilden är av betydligt högre kvalitet än inscanningen...tyvärr

Walter

Citat från: Ulf Rådeström skrivet 29 mars 2008, 21:38:14 PM
Ja...något otydligt...och du svarade på något du inte visste något om, därför jag blev lite undrande.

Bilden är inscannad från ett negativ taget 1990, och kamerabilden är av betydligt högre kvalitet än inscanningen...tyvärr

Nu förstår jag, jag svarade, precis som Lasse Ö skiver på Bussmickes ursprungsinlägg, inte ditt. Skulle naturligtvis infogat Mickes text i mitt inlägg. Det jag skrev var inte ett svar på ditt inlägg. Jag försöker att inte svara på något jag inte vet något om.

Bussmicke

Citat från: Walter skrivet 29 mars 2008, 21:43:20 PM
Nu förstår jag, jag svarade, precis som Lasse Ö skiver på Bussmickes ursprungsinlägg, inte ditt. Skulle naturligtvis infogat Mickes text i mitt inlägg. Det jag skrev var inte ett svar på ditt inlägg. Jag försöker att inte svara på något jag inte vet något om.

Det var precis så även jag tolkade det, Uffe kan känna sig lugn.
Hans bild var det inget fel på, den är som sagt scannad och av helt annan kaliber.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.