Huvudmeny

Upp till bevis!

Startat av Martin Maltkvist, 29 mars 2008, 00:13:39 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Martin Maltkvist

Som utlovat ska jag nu visa att fartbilder och panoreringar kan bli riktigt lyckade, en mobilkamera till trots.

Skapligt ljus här men kanske en viss släng av rödstick. :(

"Lutar denna gata eller är den rak?"
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Bussmicke

Jo men när du panorerar följer du ju med med mobilen, hur blir det om du står still med kameran?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Martin Maltkvist

Citat från: Bussmicke skrivet 29 mars 2008, 00:21:15 AM
Jo men när du panorerar följer du ju med med mobilen, hur blir det om du står still med kameran?
Resultatet blir då enligt följande (repris):

Jag ska se om det går att få en bättre bild ty en nattpromenad stundar.
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Martin Maltkvist

Citat från: Bussmicke skrivet 29 mars 2008, 00:31:37 AM
Och i dagsljus?
Där tror jag inte att min mobilkamera klarar att uppnå en eftersläpning men det är värt ett försök.

Hälsningar
/Martin

Patrik

Citat från: Martin Maltkvist skrivet 29 mars 2008, 00:35:56 AM
Där tror jag inte att min mobilkamera klarar att uppnå en eftersläpning men det är värt ett försök.

Var det "eftersläpning" vi ville se? Trodde att det var tvärtom...

Nupski

Vilken nalle pratar vi om... har en N95 och med den är det inga större problem att ta flygande bilder...

Martin Maltkvist

Citat från: Tomas skrivet 29 mars 2008, 01:58:28 AM
Vilken nalle pratar vi om... har en N95 och med den är det inga större problem att ta flygande bilder...
SE K800i

Hälsningar
/Martin

Walter

Den senare generationens mobiler med kameror som har mer än 5MP tror jag kan ta bra vardagsbilder, som man kan slänga efter ett tag.

Tyvärr har du inte övertygat mig ännu med dessa bilder Martin, man kan genast se att dom är tagna med mobil.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Svemicke

Citat från: Martin Maltkvist skrivet 29 mars 2008, 00:13:39 AM

"Lutar denna gata eller är den rak?"

I så fall vill jag inte vara i huset sidan om gatan då även detta lutar. Blir svårt att "hålla sig på mattan" då. :)
Busschaufförsmeriter:
Arriva, Malmö: 2006-02-23 - 2006-04-10
Borås Lokaltrafik: 2006-04-10 - 2009-09-30
Transdev, Göteborg: 2012-06-05 - 2014-06-01
Nobina, Malmö: 2014-06-02 - 2017-04-30
Connect Bus, Rävlanda: 2015-10-05 - 2022-06-30
Pågående:
Nobina, Sjuhärad och Göteborg: 2017-05-01 -

Simon Bertilsson

Citat från: Walter skrivet 29 mars 2008, 13:16:08 PM
Den senare generationens mobiler med kameror som har mer än 5MP tror jag kan ta bra vardagsbilder, som man kan slänga efter ett tag.

Tyvärr har du inte övertygat mig ännu med dessa bilder Martin, man kan genast se att dom är tagna med mobil.

Eftersläpningen är ju svår att åtgärda, men det finns ändå massor Martin kan göra för att få bilderna att se hyffsade ut.
Dra dem genom ett bildbehandlingsprogram som Photoshop, kör autokontrast, autonivåer och oskarp mask så lär det bli som natt och dag!

Martin Maltkvist

Citat från: Simon Bertilsson skrivet 29 mars 2008, 16:48:30 PM
Eftersläpningen är ju svår att åtgärda, men det finns ändå massor Martin kan göra för att få bilderna att se hyffsade ut.
Dra dem genom ett bildbehandlingsprogram som Photoshop, kör autokontrast, autonivåer och oskarp mask så lär det bli som natt och dag!
Vilket gratisprogram anses som bäst??

Hälsningar
/Martin