Huvudmeny

I bussfilen...

Startat av Martin Maltkvist, 28 mars 2008, 23:31:34 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Martin Maltkvist

...susade denna Neo förbi och som innan dess skönjades i backspegeln.
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Bussmicke

ha ha ha, va skön han är..

Vad har du gjort med bilden?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Patrik

Citat från: Bussmicke skrivet 28 mars 2008, 23:32:25 PM

Fotat med mobil...

Bussmicke

Jo men så där pass förvrängd..
//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Martin Maltkvist

Citat från: Bussmicke skrivet 28 mars 2008, 23:32:25 PM

Ett höftskott är ju alltid ett höftskott men ibland får jag till det riktigt, jag sitter på liknande exempel, om än inte i samma stad.
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Patrik

Walter

Citat från: Martin Maltkvist skrivet 28 mars 2008, 23:42:34 PM
Ett höftskott är ju alltid ett höftskott men ibland får jag till det riktigt, jag sitter på liknande exempel, om än inte i samma stad.

Att fota något i röresle med en mobil är dömt att misslyckas i 99 av 100 fall
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Martin Maltkvist

Citat från: Walter skrivet 28 mars 2008, 23:47:27 PM
Att fota något i röresle med en mobil är dömt att misslyckas i 99 av 100 fall
Det ska jag se till att motbevisa... ;D

Hälsningar
/Martin

Walter

En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Bussmicke

//Bussmicke.

Bergenga

Jeg tror årsaken er at mobilkameraets underdimensjonerte datakraft gjør at ikke hele bildet leses inn fra CCD-brikken på én gang, så noen deler av bildet blir tatt deler av et sekund tidligere enn andre. Derfor får man den forvrengte effekten på bevegende objekter.

Så hvis du lurer på om du skal ta med et lommekamera eller bruker mobilen, ta alltid med kameraet! :)
Mvh.
Øyvind Berg

Bussmicke

Vad jag vet så har han tyvärr ingen kamera mer än mobilen for tiden.
//Bussmicke.

Möllers

Tycker du Martin du ska köpa en kamera så får du bättre bilder jag lovar ett tips.

Martin Maltkvist

Citat från: Mattias Möller. skrivet 29 mars 2008, 01:20:50 AM
Tycker du Martin du ska köpa en kamera så får du bättre bilder jag lovar ett tips.
Det blir säkerligen av närhelst tillfälle ges.

Hälsningar
/Martin

JDS

Jag tycker att bilden var rätt så rolig!  8)