en nu en buss till Landskrona ?

Startat av Möllers, 28 mars 2008, 00:18:29 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Möllers

Då julas skulle det komma 2 nya bussar 6788 kom vet jag ner kommer den andra då den ska väl erätta swebus 5059 väl.
Gissa det blir en MAN A21.

Walter

Nja det var ju uppe att det behövs en buss till och att det då skulle vara en trådbuss. Varken kommunen eller Skånetrafiken vill betala de extra kostnaderna jämfört med en gasbuss. Vet inte om man kommit överrens ännu.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Möllers

Jag tycker trådbussana krångar mycket då tycker bättre ha en gas buss än en trådbuss  ???
Har liten fråga vilken trådbuss går bäst av dom 3 som går i stan 6991-6992-6993 nån som vet  ???

Walter

Citat från: Mattias Möller. skrivet 28 mars 2008, 14:56:10 PM
Jag tycker trådbussana krångar mycket då tycker bättre ha en gas buss än en trådbuss  ???
Har liten fråga vilken trådbuss går bäst av dom 3 som går i stan 6991-6992-6993 nån som vet  ???

Det är ju en större kostnad med trådbuss men det är ju bättre miljömässigt än en gasbuss. Men även om man som Landskrona vill profilera sig miljömässigt ,ed trådbussar krävdes väl tydligen inte mycket innan plånboken talade igen.

Sedan vill Skånetrafiken inte skilja ekonomiskt på gasbussar och trådbussar. Aningen konstigt, då man gissningsvis skiljer på gasbussar kontra diesel.

Så 5059 finns nog kvar ett tag till
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Fredde

Trådbussar är ju så mycket roligare ;D

Möllers

nja vet jag om det är tycker dom hörs mycket när dom kör här.
Dom skramlar mycket hörs som dom börja bli slitna lite i ljudet  :)
Kan det inte komma en sån buss som går på sprit typ.
Swebus 5059 är min favorit buss i stan  ;D

Walter

Citat från: Mattias Möller. skrivet 28 mars 2008, 22:56:30 PM
nja vet jag om det är tycker dom hörs mycket när dom kör här.
Dom skramlar mycket hörs som dom börja bli slitna lite i ljudet  :)
Kan det inte komma en sån buss som går på sprit typ.
Swebus 5059 är min favorit buss i stan  ;D

Syskonet 5060 finns till salu på busmarket, så du kan ju skaffa dig en egen ;D

Möllers

Ja skulle ha vad det om man hade pengarna jag hade man gjort ett stort munseum om bussar.
Det skulle vara skoj.
Var finns swebus 5063 den hör hemma i stan med lite grann  ;)
En buss jag skulle vilja köpa en dom 2 bussarna som står i Danmark till salu då mennar jag Scania ALB i MLT Lila dom är så snygga synd jag han aldrig fota dom  :-\