Scania Omni på E6-an i dag

Startat av Staffan Sävenfjord, 27 mars 2008, 22:35:45 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Staffan Sävenfjord

Jan Sjöberg har skickat följande bilder till mig med önskemål att jag lägger ut dem. Bilderna är tagna i förmiddags på E6-an mellan Björkäng och Varberg. Någon som kan identifiera bussarna? Eftersom de gick norrut på E6 kan de också vara på väg till Norge. Den orange färgen påminner om Karlstads, men...

Ronni Svensson

Kunne det tænkes at de er på vej til Oslo?

Bernt Talbrant

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 27 mars 2008, 22:35:45 PM
Jan Sjöberg har skickat följande bilder till mig med önskemål att jag lägger ut dem. Bilderna är tagna i förmiddags på E6-an mellan Björkäng och Varberg. Någon som kan identifiera bussarna? Eftersom de gick norrut på E6 kan de också vara på väg till Norge. Den orange färgen påminner om Karlstads, men...

Bussar av denna typ och färg observerades av en annan forumit tillfälligt uppställda hos Swebus i Halmstad för en ganska kort tid sedan. Troligen är de på väg till Oslo.

Möllers

Trevligt kanske dom ska till stockholm kanske  ;D

Marc

Stockholm? Ligger på ostkusten, då väljer man nog inte E6an förbi Varberg, utan tar en annan båt från Polen.
Oslo är min gissning med, även stolarna stämmer då överens.

Walter

Citat från: Mattias Möller. skrivet 28 mars 2008, 00:51:18 AM
Trevligt kanske dom ska till stockholm kanske  ;D

Fel färg på bussen dessutom
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Cero

Det framgick för någon vecka sedan i annat inlägg att de sista bussarna i Oslos beställning var på väg. Att det är dessa som siktats förefaller rimligt då både färg, typ och vägsträcka stämmer med siktet Oslo.

Det är för övrigt ingen som beställer Omnicity i Sverige så att bussarna ska till någon svensk operatör förefaller uteslutet.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Cero skrivet 28 mars 2008, 09:16:32 AM
Det framgick för någon vecka sedan i annat inlägg att de sista bussarna i Oslos beställning var på väg. Att det är dessa som siktats förefaller rimligt då både färg, typ och vägsträcka stämmer med siktet Oslo.

Det är för övrigt ingen som beställer Omnicity i Sverige så att bussarna ska till någon svensk operatör förefaller uteslutet.

Det får väl därmed anses fastslaget. Ryktet sa att bussarna skulle till SL och det ligger ju något i det om det är Oslo de skall till. Fast jag tyckte färgen gick lite väl mycket i orange för att vara Oslo. Men mobilbilder är ju alltid mobilbilder.

yngrot

Påminner om de bussar vi såg vid ett stopp på Snapparp för nått år sen och det var Oslobussar färgen var lik dessa. De vi såg var märkta men ingen märkning här??
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Johan Hansson

Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

Walter

Citat från: Johan H skrivet 29 mars 2008, 16:51:30 PM
Var byggs dessa bussar?

Man har fabrik i Polen och har haft i Ryssland men jag undrar om inte den senare är nerlagd. Kan ha fel.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!