Huvudmeny

Hitta och Eniro

Startat av Jona, 27 mars 2008, 18:23:45 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jona

HEJ

Är jag knäpp, blind och helt tappad bakom en vagn eller finns nya väg E4 mellan Mehedeby och Uppsala inte med på kartorna på hitta.se eller eniro?

Kollat båda sidorna från olika dator på olika ip-adresser men jag ser inte den nya vägen. Utan endast det som numera är gamla E4 genom byarna.

/J
MVH Filosofen Jona

Krille

Inte ens nya E4-sträckningen Bureå - Skellefteå finns med på hitta...
Och den börjar väl va en sisådär 5 år gammal nu?!

(Har mailat och påtalat utan resultat)

/K

David S

Jag kan tipsa om Google Maps. Där går E4 i den rätta sträckningen.

Man kan även söka på gator och vägar.

maps.google.se

Ersa

Apropå Eniro och Uppsala är det lite humor att Svartbäcksgatan och Kungsgatan i nämnda stad är utmärkt som E4 i vissa inzoomningar, dvs förbi själva järnvägsstationen. Det var väl många år sedan Tycho Hedens väg ersatte dessa som E4?

För några få månader sedan lade Eniro in nya bron över järnvägen nedanför NUS i Umeå. Detta sisådär c:a 4 år efter att bron invigts. Man har dock döpt den till Maltgränd, trots att den heter Lasarettsbacken enligt nya vägskyltar. Maltgränd är en gata som gick under den nuvarande bron, men som nu (tillsammans med Hoppets gränd, och Sågaregatan) är utraderad inför nya Östra station. Jo, jag har påtalat detta i några år...

Johan Hansson

Hitta och Eniro har inte dagsfärska kartor.
Nya kustvägen som varit färdig i snart ett år saknas fortfarande till stor del på kartorna. även vägen vid Halmstad flygplats är inprincip bara en bussgata nu mera efter att gamla kustvägen som gick förbi flyget är inprincip uppgrävd är´finns kvar på nätet som. 
Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

Simon Bertilsson

Jag hittade ett fel i Ängelholm på eniro.se. Korsningen havsbadsvägen/råbockavägen/banskolevägen har varit rondell länge, och havsbadsvägen korsar numera järnvägen i en viadukt. Den lilla fd cykelvägen som förband banskolevägen och havsbadsvägen är numera en nyanlagd bilväg, medan den gamla vägen som gick diagonalt är uppriven.
Det här felet har funnits i minst 1,5 år.

Kartan.

Magnus_J

finns en uppsjö av såna fel.

här i närområdet.

ingen rondell i Hallonbergen.
nya stadsdelen i Ursvik. vägen som visas finns inte.
ny väg byggd.

Björn Forslund

Tror att det är av integritetsskäl. Bilderna är några år gamla, vilket jag kan se när jag tittat på mitt hus i Eniro. Det är väl så att det kan bli rabalder om Bosse ser sin polare Pelles bil utanför sitt hus när han är på jobbet och frugan är hemma.....
/Björn

Ersa

Jag tror att Eniros utsiktsbilder är tagna på en söndag morgon. Iaf Umeås. Folktomt på gågatorna och torgen, ytterst lite bil- och busstrafik på gatorna, samt en massa lediga parkeringsplatser i centrum.