Högbergs Bussresor (bilder)

Startat av Niclas Rosenius, 26 mars 2008, 23:58:32 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Niclas Rosenius

I måndags, annandag Påsk allstå tog jag en liten sväng ut till Ramsta utanför Uppsala där Högbergs Bussresor håller till i förhoppningen att deras S431DT skulle va hemma.

Och så här gick det försöket.

Deras "Flaggskepp"

Sen gammal Tourismo

Ny kort Tourismo

Minsting inne i stan förra veckan (dom har faktist VW Transporter också o en Sprinter)

Och en Danmarks Buss som har smeknamnet "Snövit" (Högbergs köpte upp Danmarks Buss för nåt år sen)

Sen har dom ett antal bussar till i båda bolagen som inte var "hemma".

//Niclas

buss-tobbe

Bra bilder, och vilken tur du hade!
Bra!!

Niclas Rosenius

Citat från: buss-tobbe skrivet 27 mars 2008, 07:42:18 AM
Bra bilder, och vilken tur du hade!
Bra!!

Tackar för det, hade nästan på känn att den skulle vara hemma.

//Niclas

Sundås

Setran var bland det snyggaste jag sett på länge! :)
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

Niclas Rosenius

Citat från: Sundås skrivet 27 mars 2008, 10:47:12 AM
Setran var bland det snyggaste jag sett på länge! :)

Kan hålla med dig om det, för att vara så enkel lackad så är den väldigt stilren och snygg. Man behöver inte ha en massa krimskrams ibland som lack för att det ska vara snyggt.

//Niclas

michael k

431 är en härlig buss och köra
men för mig som mäter 188cm är den lite trång i förarplatsen
den är också smidig för att vara en bäst på 14meter men bakändan kan ju vara tre filer bort och vifta
men vilket motorljud ingen sursexa här inte ;D

Niclas Rosenius

Citat från: michael k skrivet 27 mars 2008, 22:05:44 PM
431 är en härlig buss och köra
men för mig som mäter 188cm är den lite trång i förarplatsen
den är också smidig för att vara en bäst på 14meter men bakändan kan ju vara tre filer bort och vifta
men vilket motorljud ingen sursexa här inte ;D

Kan hålla med dig om att det ex jag fick provköra när jag nere i Holland genom EvoBus Netherlands var riktig trevlig att köra. Tyvärr hann jag inte med en längre tur med den. Satt ganska bra i den, men jag är ju "bara" 174 cm.

//Niclas

virtual1

På tal om detta så grämer jag mig _så_ att jag inte hade kamera tillgänglig då jag såg en buss juss från nämnda bolag åka på götgatsbacken här i Stockholm, precis förbi högbergsgatan och krogen/puben 'Högbergs' - hade blivit en kanonbild...

Niclas Rosenius

Citat från: virtual1 skrivet 27 mars 2008, 23:17:45 PM
På tal om detta så grämer jag mig _så_ att jag inte hade kamera tillgänglig då jag såg en buss juss från nämnda bolag åka på götgatsbacken här i Stockholm, precis förbi högbergsgatan och krogen/puben 'Högbergs' - hade blivit en kanonbild...

Hade varit nåt att få på bild och skickat den till Mats Högberg  :D

//Niclas