Fyra inte alltför nya Uppsalabilder.

Startat av Kristian, 26 mars 2008, 18:37:41 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Kristian

Några bilder från 31/10 2005. Platsen är hållplats Polishuset.
Kristian Larsson 66.

GUB 347.

GUB 205.

Och just som jag skulle gå därifrån kom den här krabaten.

Stefan P

Hej

Hur länge sen är GUB 205 försvann ur trafik och var tog den i vägen sen.

mvh Stefan P

Simon A

Dem togs väl ut ur trafik lagom till sommaren 2006. De flesta av dem var då redan trasiga och inte i trafik och sen hamnade de nere vid Boländerna men där finns dem inte kvar längre. Pappa har hört rykten om att de ska repareras för att komma i trafik igen men om det är sant eller inte låter jag vara osagt.

//Simon

Bussmicke

Vill minnas Oskar tog bild på den sista i trfik på sista dagen utan att då veta det (minns jag rätt?)
Han får gärna reprisera den bilden.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Oskar A

Citat från: Bussmicke skrivet 26 mars 2008, 20:27:43 PM
Vill minnas Oskar tog bild på den sista i trfik på sista dagen utan att då veta det (minns jag rätt?)
Han får gärna reprisera den bilden.

Jo, det stämmer. Jag sprang på Fredrik Mattsson som upplyste mig om att det var sista dagen 204 gick i trafik så att jag skulle passa på om jag ville ha några "sista" bilder. Då hade jag bara tio minuter tidigare tagit bilden nedan. För att knyta an till Simons inlägg så var det bara 203-206 som fungerade när de ställdes av. 207 och 208 togs ur trafik redan omkring årsskiftet 2005/2006 efter motor- och/eller växellådsras.

Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

Niclas Rosenius

Härliga bilder, vissa av dom bussarna saknar man ju  ;)

//Niclas

Simon A

Förövrig var pappa den sista som körde 202 samma dag som den lade av. Den kom fram till hållplatsen efter Bågspännarväggen sen ville den inte längre. Då stod man förgäves och väntade på en buss som aldrig dök upp. Fick ringa och kolla var han var till slut ;D

//Simon

Niklas Bygdestam

Citat från: Kristian skrivet 26 mars 2008, 18:37:41 PM

GUB 347.

Ännu så länge är inte begreppet Polishuset riktigt inkört hos den vanliga Uppsalabon. Kanske beror det lite på att inte alla gillar den byggnaden heller. Men Svartbäcksgatan som bilderna är tagna på är en trevlig gata där man ser mycket bussar. Bilderna är verkligen lyckade. Och just den här bussen tillhör en som man numera saknar
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

BadTab

fd. Gub 205 står på gården hos Motorpark i Lindvreten.

Jacob

201-208 tycker jag var jättefina bussar (speciellt 208), sköna säten, fin inredning, saknar de otroligt mycket, däremot saknar jag inte 343-347 så mycket.
Särskrivning är en dödssynd!