Kvarnes premiärtur i SL-trafiken...

Startat av Bussmicke, 26 mars 2008, 00:13:09 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Nico

Citat från: Kvarne skrivet 26 mars 2008, 08:38:25 AMDet var riktigt roligt och jag kände direkt att jag hittat rätt jobb!  ;D

Tänkte fota de bussar jag körde under gårdagen, men det fanns tyvärr ingen tid...Det får bli när det blivit lugnare...
Vart dock bara MAN-bussar igår...hoppas på någon Omni idag... :D

Har man bara kommit igång så... Körningen är ofta den roliga biten.  :D

Vad gäller att fota bussar så kommer det nog komma många förlorade tillfällen, men någon gång ibland så. Herr överste bussfotografen ska oxå ha en stor eloge för det mycket snygga bildsvepet.

Vad gäller Omni så skickades ju t.ex. 4916-20 ned från Råsta så ihop med Örebrovagnarna så finns det väl chans på Omni för de 'stackare' som vill åka sånt.

BTW, full uniform men ingen Sköldpaddsmössa?! Jaja, ska väl inte säga något när jag åker runt i min AIK-märkta beanie.  ;D
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Niclas Wennerlid

Citat från: Kvarne skrivet 26 mars 2008, 08:38:25 AM
Tack alla!

Det var riktigt roligt och jag kände direkt att jag hittat rätt jobb!  ;D

Idag är det "på't" igen vid 15-tiden....
Tänkte fota de bussar jag körde under gårdagen, men det fanns tyvärr ingen tid...Det får bli när det blivit lugnare...
Vart dock bara MAN-bussar igår...hoppas på någon Omni idag... :D

Håll tummarna Kvarne! Om allt håller kommer du att få köra 4919 på din första tur idag.

//Niclas

Mr G

Grattis till Kvarne och grattis till Buss-Micke också. Sån kompis hade jag velat ha på min premiärtur som busschaufför 1986. Min bussförarkarriär var väldigt kort, jag hade ju annat jobb, men ville prova på så jag körde extra i Hornsberg ett par år. Det var alltid kul minns jag.

Suveränt bildreportage som kommer att bli ett minne för livet för Kvarne vill jag lova.
吉先生

HJP

Citat från: Lars Ödlund skrivet 26 mars 2008, 09:07:59 AM
Ja H32 det var bussar det....
tredje veckan jag jobbade hamnade jag 4 dagar på "Hissbanan" med H32, en riktig "höjdare", 26 år sedan.. huh vad tiden går.

Hissbanan ja - linje 131.
Kan det möjligen vara världens kortaste busslinje?
För den oinvigde, kan sägas att hissbanan är en slags snett gående hiss, i berget mellan Liljeholmen och Nybohov, i Stockholm. När hissbanan strejkar, så körs den med buss.

Jag har också kört hissbanan. Både med buss, och åkt med den, då den måste vara bemannad.

Förutom H32, hade vi:
H23, H24, H30 (Capitol)
H25-27, H31, H32, H33 (Büssing)
H34, H35 (Leyland).
Vilken vagnpark!

På 1990-talet blev det H10 och liknande (Scania 112 och 113) och ledvangar, men jag minns tyvärr inte litterat på dessa vagnar. Det var emellertid stor skillnad på dessa, och de från 1970-talet.

HJP

Mikael T Nilsson

Ett stort grattis till premiärturen!! Och tack Bussmicke för dina dokumenterande bilder!
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Jonas M. Bobjörk

Grattis!  ;D

Synd man inte hade fotograf vid premiären.
På söndag blir det dock 291 till Sergels Torg för första gången! :)

Intressant med BussPC:n. Linje: 944 Dest: 18 Farsta Strand

Robert Brink

Grattis Kvarne! Men om värmen fungerar, så lätta på klädseln! Mössa av inomhus, och ingen ytterjacka!
Mössa har man inte inne, och jacka är inte speciellt bekvämt att köra i! Själv har jag alltid skjorta och slips med ev tröja över, ser prydligt och bra ut! ;)

Ännu en gång, lycka till i fortsättningen!

Trevligt bildsvep oxå, tack Micke!

//R

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Simon A

Citat från: Robert Brink skrivet 26 mars 2008, 18:06:17 PM
Grattis Kvarne! Men om värmen fungerar, så lätta på klädseln! Mössa av inomhus, och ingen ytterjacka!
Mössa har man inte inne, och jacka är inte speciellt bekvämt att köra i! Själv har jag alltid skjorta och slips med ev tröja över, ser prydligt och bra ut! ;)

//R
Jag tycker varianten som många bussförare i Uppsala kör, även min far inkluderat, kortärmad skjorta, slips och öppen väst. Men varianten som du nämt ser också väldigt prydligt ut.

//Simon

Krille

Coola bilder!
Är du "bara" anställd för att köra ersättning Kvarne?

/K

Magnus_J

Citat från: Kvarne skrivet 26 mars 2008, 08:56:36 AM
Jo, men just på den där så hade den hakat upp sig i ett läge som gjorde att jag inte kunde vrida stolen för då slog jag i knänen(heter det så...?! hmm..Knäna...?)  ;D

aj då.. tänkte på ryggen, men det är bara att skriva fel rapport på stolen då ,  ;D
good luck med 4919. saknar den inte så mycket *flin*

Clabbe

Välkommen i gänget.  :D

Nu hade ja kört en del lastbil innan och det var för att ja behövde släp ja var på trafikskolan. Men det var svårt att få tider för både övning och uppkörning. Det blev så att min lärare o jag rök ihop om en körstil som han aldrig lärt mej. Men sedan gick det som smort. 45 o 90 minuter övning slutade i mindre än 10 min uppkörning, jo det var just före lunch, så var det klart.
Men första turen med buss dröjde, det blev två år senare med en Volvo BF6 Delta, och det var som att köra lastbil.

Sköt om dej/Claes