Huvudmeny

Fd Swebus 4538!

Startat av Niclas Rosenius, 24 mars 2008, 21:04:38 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Niclas Rosenius



   Det andra målet på trippen var denna. Fd Swebus 4538 som står på en tomt mellan Björklinge o Ärentuna kyrka.

   


    //Niclas

Oskar A

Snyggt! Den får man ta sig ut och fota snart.
Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

Greger Larsson

Verkar ha stått där sedan före jul..
Bra att man plockat tre bokstäver på märkningen framtill också så att ingen kan se vem som ägt bussen innan (...bus(!))

/GL

virtual1

Citat från: Greger Larsson skrivet 24 mars 2008, 22:43:57 PM
Verkar ha stått där sedan före jul..
Bra att man plockat tre bokstäver på märkningen framtill också så att ingen kan se vem som ägt bussen innan (...bus(!))

/GL

Så där såg den ut på Busmarket också så... =) - skönt att veta att man plockade den på bild där f.ö. så man slipper ge sig ut i obygden o plåta ;-)

Niklas Bygdestam

Citat från: Greger Larsson skrivet 24 mars 2008, 22:43:57 PM
Verkar ha stått där sedan före jul..
Bra att man plockat tre bokstäver på märkningen framtill också så att ingen kan se vem som ägt bussen innan (...bus(!))

/GL

Precis! Ingen fattar vem som ägt bussen innan för ingen känner ju igen loggan som står före ...bus ;D ;D ;D
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Martin Maltkvist

Citat från: Lars Ödlund skrivet 25 mars 2008, 00:22:20 AM
Marknaden lär snart mättas på beg Helmarkare, under de närmsta två-tre åren lär de flesta säljas ut,KR o Swebus mfl och sedan kommer ju Veolia:s vanHooler från kusten, de som såldes i fjol hade haft en värdeminskning på mellan 80-85%....
Denna Helmarkare vill säjlaren ha 695 000 kr för, hur mycket kan den ha kostat i inköp?
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Niclas Rosenius

Citat från: Greger Larsson skrivet 24 mars 2008, 22:43:57 PM
Verkar ha stått där sedan före jul..
Bra att man plockat tre bokstäver på märkningen framtill också så att ingen kan se vem som ägt bussen innan (...bus(!))

/GL

  Den var riktigt snygg i vintermörkret första gången jag åkte förbi, men hade inte lust då att stanna i ösregn.

Citat från: Oskar A skrivet 24 mars 2008, 22:39:34 PM
Snyggt! Den får man ta sig ut och fota snart.

   Jadu Oskar, det är bara att masa dig ut dit nu.

   //Niclas

Jocke Selling

Jag vet att jag påtalat detta förut. Det här är en personbil med bostadsinredning avsedd för max 8 passagerare. Torde kvalificera sig som en av de största personbilarna i landet.

Sen kan den som önskar ta sin stadsjeep och gå och gömma sig ;)

Krille

Citat från: Lars Ödlund skrivet 25 mars 2008, 00:22:20 AM
Trevligt, kan man gissa att den kommer att bli "Racingbuss"?, tyckte mig höra de ryktena tidigare.
Marknaden lär snart mättas på beg Helmarkare, under de närmsta två-tre åren lär de flesta säljas ut,KR o Swebus mfl och sedan kommer ju Veolia:s vanHooler från kusten, de som såldes i fjol hade haft en värdeminskning på mellan 80-85%....

Alltså, varför håller man på och köper massa gods-dubbeldäckare?
Jo givetvis för att huvudmännen kräver det.
Men varför? Kan ju knappast vara passagerartrycket (undantaget Kusttrafiken då) som motiverar dessa vagnar som är stört omöjliga att kränga vidare sen.
Nää köp vanliga godsbussar istället!
Läste för ett tag sen att några nissar ville ha dubbeldäckar-ledbussar på linje 100 Borås-Göteborg.
Måtte dom ta förnuftet tillfånga.

/K

Ersa

Varför krävde huvudmännen dubbeldäckare? Jo, för att de ville ha lågentré, allergiutrymme och stort godsutrymme i en och samma buss, och då var det Helmark & VanHools dubbeldäckare som bussföretagen tvingades köpa. Undantaget är väl Sjögrens Ikarus med godssläp, som man fick specialbeställa för att slippa köpa en dubbeldäckare.

http://www.omnibuss.se/forum/index.php?topic=5851.0

Jan

Citat från: Verspieder skrivet 25 mars 2008, 17:29:28 PM
Varför krävde huvudmännen dubbeldäckare? Jo, för att de ville ha lågentré, allergiutrymme och stort godsutrymme i en och samma buss, och då var det Helmark & VanHools dubbeldäckare som bussföretagen tvingades köpa. Undantaget är väl Sjögrens Ikarus med godssläp, som man fick specialbeställa för att slippa köpa en dubbeldäckare.

http://www.omnibuss.se/forum/index.php?topic=5851.0

Men Sjögrens är väl ingen låggolv/entre?
I branschen i 40 år

Jan

Citat från: Jan skrivet 26 mars 2008, 10:27:38 AM
Men Sjögrens är väl ingen låggolv/entre?

Hur många helamrkare finns kvar i 45serien hos Swebus? Minst 3 är borta vet jag med 100%. En fanns i SL trafik på Nynäshamn ett tag.
I branschen i 40 år

Jacob med C

#12
4529, 4530, 4531, 4534, 4535, 4536, 4537, 4539 verkar finnas i Umeå.

4538 ägs av en privatperson
Besök min hemsida för bilder från Norrland http://www.bussbilder.com . Över 2100 bilder.

Instagram konto:
https://instagram.com/bussbilder.se?utm_medium=copy_link


Dammtussar kan vara ett bevis på att någon gjort något roligare!

j-a

4532,4533 är inga Hellmarkare det är volvo carrus 502

Ersa

Citat från: Jan skrivet 26 mars 2008, 11:22:09 AM
En fanns i SL trafik på Nynäshamn ett tag.

Vilken individ var det?