Huvudmeny

Solkusten (2 bilder)

Startat av Krille, 24 mars 2008, 19:10:36 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Krille

Efter några timmars pimpelfiske kändes det lämpligt att ta lite blåbussar som "liks passerade"
Förvånande nog inga förstärkningar till synes, har allt folk åkt hem efter påsk redan eller?

Linje 20, stolp-bussen, gör uppehåll vid Gästgivargården

Medans buss 03 har siktet inställt långt norrut

/K

alfons

Bussmicke

Å vad jag älskar det där kvällsljuset.
Underbart.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

buss-tobbe

Citat från: Bussmicke skrivet 24 mars 2008, 19:20:54 PM
Å vad jag älskar det där kvällsljuset.
Underbart.

Instämmer helt klart Micke!

Peter Erret

Jona

Jasså man kan fota bra och fina mot-sol bilder med en Nikon D50. Det visste jag inte. Måste provas....

/Jona
MVH Filosofen Jona

Greger Larsson

Fina bilder som vanligt! Var faktiskt och spanade lite själv också, men det var som du säger mest ordinarie bussar ute. Annat var det i onsdags-torsdags då det mesta rullade på kustlinjerna. Allt från Iveco till Travego.. Nu blir väl troligen returresandet efter helgen lite mer utdraget då det är skollov här veckan som kommer.
/GL

christianm

Ingen tvekan om vem som tagit dessa bilder. Lika snyggt som vanligt!

Krille

Tack , Tack samtliga.
På tal om extravagnar på kusten, kör en bild på ett fynd från ett dussin dagar sedan.
Måste verkligen vara panik om man skickar ner denna från Boden.
Såg just på VV att vagnen är registrerad på Olofström.
På väg att avvecklas mao?

/K

Greger Larsson

Jaha, du lyckades få den på bild. Såg att den gick på 06.40-turen norrut från Skellefteå på morgonen och märkligt nog på linje 100 söderut samma eftermiddag!

/GL

Ersa

Den har börjat att dyka upp inne i garaget på Västerslätt på sistonde. Verkar vara mycket eljest på kusten numera.

Eljest adv. "Annars" i vid betydelse. Norrländska. Används även utökat som beteckning på ting och företeelser som avviker från det normala, men går förstås även att använda för att förmedla att saker är som vanligt.