Flygbuss och långtradare i krock

Startat av Fredde, 24 mars 2008, 11:50:27 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Fredde

Bussen står i mittremsan, okänt dock vad det är för individ. Lite mer står här. Ska tydligen bärgas i detta nu. Inga personskador tack å lov..

(nej jag ältar mig inte i andras olycka)

Niclas Wennerlid

Inga personskador men bussföraren är förd till sjukhus i ambulans.
Aningen motsägelsefullt..
//Niclas

Peter Erret

Sätra - Peking, tre timmar och trettio minuter, jätteroligt  :(

Det finns alltid anatörer som skall ytränga sig före

Marc

Citat från: Niclas Andersson skrivet 24 mars 2008, 13:56:52 PM
Inga personskador men bussföraren är förd till sjukhus i ambulans.
Aningen motsägelsefullt..
//Niclas

Bussen stod med dörrarna mot höger räcke. Föraren lindrigt skadad och fick hjälpas loss från sätet. Första raderna fick lite glassplitter, annars mådde alla fysiskt bra.
Erret: du såg ingen Interbus dubbeldäckare?

Cero

Citat från: Peter Erret skrivet 24 mars 2008, 19:19:53 PM

Det finns alltid de som är viktigare och måste komma fram fortare än vi andra. De är antagligen också bättre förare än vi andra och har bättre och snabbare bilar.::) De respekterar inte oss. Jag brukar alltid undra vad som händer om vi inte respekterar dem och kanske låter bli att betala fakturan de ställer ut eller parkerar på deras p-plats.

Marc

Så är det!
Vad de då inte visste är att vägen var totalspärrad av 4 tradare, en bussolycka och ett antal bilar som krockat inte långt framför dem.

En bild från platsen!

Martin Maltkvist

Citat från: Cero skrivet 24 mars 2008, 22:06:15 PM
Det finns alltid de som är viktigare och måste komma fram fortare än vi andra. De är antagligen också bättre förare än vi andra och har bättre och snabbare bilar.::) De respekterar inte oss. Jag brukar alltid undra vad som händer om vi inte respekterar dem och kanske låter bli att betala fakturan de ställer ut eller parkerar på deras p-plats.
Kolla gärna in denna privatbilist som i Kristinehamn trängde sig före oss alldeles innan trafikljusen.
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Jonas M. Bobjörk

Citat från: Peter Erret skrivet 24 mars 2008, 19:19:53 PM
Sätra - Peking, tre timmar och trettio minuter, jätteroligt  :(

Amatörer i bemärkelsen att de inte får betalt för det ja :)
Men däremot lyckades dom ju tränga sig före dig :)

Magnus_J

Citat från: Martin Maltkvist skrivet 24 mars 2008, 22:21:41 PM
Kolla gärna in denna privatbilist som i Kristinehamn trängde sig före oss alldeles innan trafikljusen.

kanske ovanligt i kristinehamn men här i stockholm är det tyvärr vardagsmat i rusning.

Peter Erret

Citat från: Jonas M. Bobjörk skrivet 24 mars 2008, 22:31:28 PM
Amatörer i bemärkelsen att de inte får betalt för det ja :)
Men däremot lyckades dom ju tränga sig före dig :)
Nej då, de två som körde i vägrenen blev snyggt stoppade av skåpbilen och när "Kalle Batong" kom så fick de snällt ligga där bakom och vi som låg där fick ligga i vänsterfilen.

Till Marc, nej jag såg inga bussar alls runt mig och vid Salemavfarten så fick vi köra av och åka gamla riksetten till Södertälje.

Jonas M. Bobjörk

Citat från: Peter Erret skrivet 25 mars 2008, 09:27:09 AM
Nej då, de två som körde i vägrenen blev snyggt stoppade av skåpbilen och när "Kalle Batong" kom så fick de snällt ligga där bakom och vi som låg där fick ligga i vänsterfilen.

Till Marc, nej jag såg inga bussar alls runt mig och vid Salemavfarten så fick vi köra av och åka gamla riksetten till Södertälje.

Vågar jag gissa att skåpbilen visste precis vad han gjorde? Och att farbror blå förstod precis vad som pågick? :)
Själv har jag en gång med bil "råkat" lägga mig så att folk inte kunde köra om i vägrenen i en tunnel. De fick stå länge i vägrenen för att försöka komma ut igen. Eftersom de inte blinkade trodde väl folk att de parkerat där i väntan på bättre tider :)