Huvudmeny

Swebus 1845

Startat av jocke, 24 mars 2008, 01:56:53 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

jocke

I Ulriksdal i lördags.

Jag förändrar era liv med detta inlägg

Ersa

Tyvärr har jag aldrig kört en sådan Säfflemodell i nyskick, utan bara några individer som då var kring 12-14 år gamla. Men även som gamla och slitna är de stabila, tysta, bekväma och växlar mjukt.

Fredde

Citatbekväma och växlar mjukt.

haha, nja det är faktiskt från buss till buss väldigt varierande... ::)

Ersa

FAC:s 42xx-serie gick fint ända till slutet, men f.d. Polarbuss 28 kändes dock lite mer sliten.

Fredde

ahh.. ja men de har nog rullat/skötts på olika sätt kanske. ibland växlar det så man knappt vågar peta på gasen ;D

jocke

Jag tog en tur med 1845 in till Centralen. Var bara jag och en till. Den andra gick av i Karlsberg/Solna eller nåt :P

Trevlig chaufför med.
Jag förändrar era liv med detta inlägg

Optimal

Citat från: Verspieder skrivet 24 mars 2008, 07:17:40 AM
Tyvärr har jag aldrig kört en sådan Säfflemodell i nyskick, utan bara några individer som då var kring 12-14 år gamla. Men även som gamla och slitna är de stabila, tysta, bekväma och växlar mjukt.

Tysta?. Motorn är ju fram. Då kan det inte bli tyst. Nåväl. Swebus B10MA har aldrig vart tysta. Utan dom har låtit som bara den.

Bussmicke

Ser ut som att man har kostat på sig några penseldrag med rödfärg på konfångarn på 5 år...
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Yujin Zhang

Citat från: Optimal skrivet 24 mars 2008, 13:10:46 PM
Tysta?. Motorn är ju fram. Då kan det inte bli tyst. Nåväl. Swebus B10MA har aldrig vart tysta. Utan dom har låtit som bara den.

Tja...det varierar en hel del från vagn till vagn (även om det rör sig om samma leverans). Vissa av Ekerös 53XX B10MA låter betydligt mindre än Botkyrka och Tyresö B10MA osv. Just Busslink Norrorts 5421-5430 låter minst tycker jag (och nej, ingen buss är tyst, inte ens Scania).

Optimal

Citat från: Yujin Zhang skrivet 24 mars 2008, 14:01:46 PM
Tja...det varierar en hel del från vagn till vagn (även om det rör sig om samma leverans). Vissa av Ekerös 53XX B10MA låter betydligt mindre än Botkyrka och Tyresö B10MA osv. Just Busslink Norrorts 5421-5430 låter minst tycker jag (och nej, ingen buss är tyst, inte ens Scania).

Jo. Det är sant. Scania låter ganska mycket också. Men det beror på Etanol driften med. Just Botkyrkas vagnar så är jag inte förvånad. Då dom har dom värsta vagnarna när det gäller service. Typ Tyresö och Handens vagnar är super pigga, medans Botkyrkas går som traktorer.