En historisk bildgåta på Påskdagskvällen

Startat av Lars Ödlund, 23 mars 2008, 23:04:55 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Lars Ödlund

Vem kan pricka in rätt indvidnummer för detta fordon tro?

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Peter Rost

Bussmicke

//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Karsten

Man lämnar datorn i en kvart och så dyker det upp en bildgåta som jag för en gångs skull kunde knäppa på en gång. Denne Murphy alltså.. :'(

Bussmicke

//Bussmicke.

Lulebjörnen

Hur f-n går sånt där till? Till och med jag - som tillbringar mer tid under bussar än  i dom - kunde se att det var en gammal Säffle. Men att med ledning av ett antal bruna stolsryggar och ett skitigt innertak kunna artbestämma ekipaget intill individnumret...

Hur gör man  ???...

Bussmicke

Den minns man väl. När jag äntligen lyckades få tag i den på bild (efter telefonsamtal till garaget) så skedde All av och påstigning genom Framdörrana.
Bakdörrarna gick inte att öppna, vid Ekstubben byttes den ut...

//Bussmicke.

Karsten

Citat från: Lulebjörnen skrivet 23 mars 2008, 23:32:47 PM
Hur f-n går sånt där till? Till och med jag - som tillbringar mer tid under bussar än  i dom - kunde se att det var en gammal Säffle. Men att med ledning av ett antal bruna stolsryggar och ett skitigt innertak kunna artbestämma ekipaget intill individnumret...

Hur gör man  ???...

Inte ens jag kan skilja de olika individerna från varandra på hur skitiga de är. ;) I det här fallet var det ganska lätt att känna igen 2908:s inre, men bestämma det till 2910 eftersom placeringen av Bildleverantören stämde bättre in på 2910 och Tyresö.

Karsten

Citat från: Lars Ödlund skrivet 23 mars 2008, 23:44:04 PM
Vi hade ju alla tre 2908-10 i Tyresö, 8:an hade Swebustyg på stolarna.

Äsch, nu förstör du illusionen om att jag är allsmäktig och allvetande. ;) Jag kom att tänka på 0687 precis när jag skickat mitt bergsäkra svar på 0686, men där slog vi Murphy på fingrarna. :D

Lulebjörnen

Jag har ibland i tjänsten träffat på bussförare som har haft något vaga felbeskrivningar  av bussen som vederbörande framför. Vid enstaka tillfällen har det tom. varit en lätt osäkerhet om märket på fordonet som framförs vid tillfället...

Men i det här sällskapet råder det definitivt inga dylika inskränkningar...

Jag böjer mig i stoftet  :)...

Karsten

Ha ha! Man måste ju ha reda på fakta innan man felanmäler bussar. Idag felanmäldes t.ex. bakre linjenummerskylten på en buss av mig. Skylten i fråga har visat fel i minst 6 år, vilket också påpeekades i felrapporten. Lars har nog full koll på vilken individ det rör sig om. :P

Ersa

2910 såg väldigt nylackad ut 1993. Vilken färg hade den innan, och var gick den 88-93?
Hade den möjligtvis SJ-orange uniform ända fram till 1993?