En Uppsalaklassiker, må de lefva länge..

Startat av Bussmicke, 23 mars 2008, 20:54:47 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Optimal

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Optimal

Citat från: Bussmicke skrivet 23 mars 2008, 21:00:10 PM
Japp. Underbara att åka med.

Själv så tycker jag att dom var trånga. Men var man väl bara uppe i 100 Km/h så gick dom mycket bra.

76

jocke

Skit i min mening. På sommaren är de som att åka i en bastu full av damm. Ser väl inte mer än 1 meter framför sig.
Jag förändrar era liv med detta inlägg

Niclas Rosenius

Citat från: 76 skrivet 23 mars 2008, 21:16:03 PM
Mjasså jaha euhm uh.... *host*

Medhåll får du av mig med, fast jag är Neoplan-frälst.

Dessa vagnar (260-265) har haft en hel del problem, speciellt ledvinkel/ledkolvar och även Mercedes-motorerna har inte varit av allra bästa kvalitée. Tror att samtliga är inne på sina tredje omgång motorer.

//Niclas

Peter Rost

Fungerar  Neoplanvagnarna  i  Uppsala  något  bättre  än  de  77xx  Neoplan  som  fanns  här  i  Stockholm?

/Peter

Simon A

För min egen och alla förares del hoppas jag att detta är en syn som inte blir långlivad. Det enda mysiga med dessa bussar är att de har den gamla gröna Uppsalaklädseln på stolarna och så har jag alltid gillat instrumenteringen och ratten på dessa. 

//Simon

Jacob

Själv hoppas jag att dessa bussar lever länge! :P
Särskrivning är en dödssynd!

Niklas Bygdestam

Jag hoppas också att dessa numera klassiker får leva ett tag till. De har nästan börjat bli lite symboliska för Uppsala :D
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Björn Ax

Jag hoppas dom bytts ut när dom 15 bussar som är beställda kommer till sommaren förhoppningsvis.

Är så otroligt tungstyrda och tungbromsade.

Jag själv som är ett litet teknikfreak gillar absolut inte den gammalmodiga instrumenteringen. :)

Niclas Rosenius

Citat från: hamre skrivet 27 mars 2008, 22:04:41 PM
Jag hoppas dom bytts ut när dom 15 bussar som är beställda kommer till sommaren förhoppningsvis.

Är så otroligt tungstyrda och tungbromsade.

Jag själv som är ett litet teknikfreak gillar absolut inte den gammalmodiga instrumenteringen. :)

Kan lugna dig med att dom inte har allt för lång tid kvar hos oss  ;) hade 261 idag, suck säger jag, EDC-problem hela passet.

Sen en liten rättelse det är 16 nya bussar som kommer.

//Niclas

Björn Ax

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 27 mars 2008, 22:54:34 PM
   Kan lugna dig med att dom inte har allt för lång tid kvar hos oss  ;) hade 261 idag, suck säger jag, EDC-problem hela passet.

Sen en liten rättelse det är 16 nya bussar som kommer.

//Niclas

Aha okej. Hade bara hört 15 men det är bra med 1 till. :).

Lite svårt också att veta vad alla felsignaler betyder när man inte har nån manual i bussen.
Har fått nån lampa som lyser soms er ut ungefär såhär "|||/_" Har inte den blekaste vad den betyder.  ???

Ersa

Citat från: hamre skrivet 28 mars 2008, 08:03:06 AM
Har fått nån lampa som lyser soms er ut ungefär såhär "|||/_" Har inte den blekaste vad den betyder.  ???

"Zentrale Störung" heter den. Läs gärna denna tråd där jag fick svar på samma fråga:
http://www.omnibuss.se/forum/index.php?topic=5094.0