Tack alla för svaren om bråk i min buss!!!!!!!!

Startat av Frässe, 23 mars 2008, 17:23:54 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Frässe

Nu påsk helger igen och jag har jobbat igen.

Jag har sett att jag fått personlig svar då jag skrev om bråk i min buss. Tack ni 3 som mejlat svar!!!!!!!! jag har inte läst svar för än nu. Det var slutet februari. Det är skilnad om man läser sidan utan loggat in då man inte ser personlig svar. Jag läser alltid utan logga in om jag inte ska skriva. 

Det strulat när jag logga in och registrera mig till forumet och gjort om registrera till en ny mejl ocj inte kollat den ofta.

Men jag har inte anmält bråket för kollegor sagt att dom inte gilla att man anmäla saker i onödan och då swebus utrustning inte blev svårt skadad.

Glad påsk till Alla här!!!!!

Björn Forslund

Christer K

Citat från: Frässe skrivet 23 mars 2008, 17:23:54 PM
Nu påsk helger igen och jag har jobbat igen.

Jag har sett att jag fått personlig svar då jag skrev om bråk i min buss. Tack ni 3 som mejlat svar!!!!!!!! jag har inte läst svar för än nu. Det var slutet februari. Det är skilnad om man läser sidan utan loggat in då man inte ser personlig svar. Jag läser alltid utan logga in om jag inte ska skriva. 

Det strulat när jag logga in och registrera mig till forumet och gjort om registrera till en ny mejl ocj inte kollat den ofta.

Men jag har inte anmält bråket för kollegor sagt att dom inte gilla att man anmäla saker i onödan och då swebus utrustning inte blev svårt skadad.

Glad påsk till Alla här!!!!!

Vilka kollegor, jag tycker personligen att allt ska anmälas. Om inte Swebus utrustning går sönder så kan man bli personligen berörd i slutändan.
Och glad påsk också.
Christer K
Började med buss april 1976 Örebro Trafik AB, AB Omnibus, Göteborgs Spårvägar, Linjebuss, Swebus Express, Swebus, ETT Trafik AB, Närkebuss, Flexima (körde åt Eurolines),Ragn-Sells AB. Bus4you mars 2020.

Leif D

Finns det ingen ansvarig på Swebus som läser i detta forum och som kan kolla upp om det är sådär illa på det garage Fässe jobbar.
Stämmer de han skriver, så tycker jag de är stor skandal. Så kan inte ett seriöst trafikföretag jobba, var de än har sin verksamhet.
Tror nog Swebus företagsledning håller med om det också.
;-)

Ersa

Citat från: Lars Ödlund skrivet 23 mars 2008, 22:42:02 PM
Det finns flera på lämpliga positioner på berört företag som både läser och skriver på forumet, även på aktuellt trafikområde.

...samt på HK.

Leif D

Citat från: Lars Ödlund skrivet 23 mars 2008, 22:42:02 PM
Det finns flera på lämpliga positioner på berört företag som både läser och skriver på forumet, även på aktuellt trafikområde.
Citat från: Verspieder skrivet 24 mars 2008, 06:14:53 AM
...samt på HK.

Så bra då !  Förutsätter ju då att man tar tag i frågan, då jag tycker den ger hela branschen dåligt rykte.
;-)

Karsten

Citat från: Lars Ödlund skrivet 24 mars 2008, 23:57:08 PM
Tyvärr tror jag nog detta är något som förekommer då och då på många håll i landet, inte bara i Stockholm, med dagens stora rotation på förare blir utbildningar och information lidande, Trafikchefen pressas av Regionchefen, Driftledaren av Trafikchefen och föraren av driftledaren.

Och pressen leder till större rotation...

Leif D

Citat från: Lars Ödlund skrivet 25 mars 2008, 00:28:57 AM
På flera positioner ja och det leder till ännu större press osv.

Har man en gång "kommit fel" är det hart nog omöjligt att komma rätt igen
På många håll finns det ytterst kompetent folk, problemet är att dessa i många fall bara agerar "vaktmästare" och utför order uppifrån, jag kan inte påstå att jag saknar det.

Har förstått att det tyvärr är så.....   mycket tråkig utveckling faktiskt, sanna mina ord.
;-)

Ersa

Det hela verkar dock vara "länsstyrt", dvs förekomma oftare i vissa län oavsett trafikutövare.
Samme trafikutövare som i detta fall misskött sig gör ju ett mycket bra arbete i många andra län.