Några rullande norrmän i Stockholm söderort.

Startat av Martin J, 22 mars 2008, 19:39:02 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Martin J

Hejsan!
Begav mig ut för att jaga de norska bussar som ska ersätta en del av gröna linjens t-bana f.o.m nästa vecka. Det gick inte riktigt som tänkt då bussarna inte behagade dyka upp när jag ville det och det var också ganska kyligt och inte så kul att fota, i alla fall inte utan vantar som jag glömt. Nedan ser ni mitt resultat och den första bilden blev ett snabbskott då bussen kom lite överaskande och jag inte var fotoberedd.

Titta gärna in på nya hemsidan.
Hälsningar från Martin J.

Besök gärna min blogg, hemsida, eller Instagram

M224

Trevligt MJ, nästan så att man blev lite sugen på att fota lite vid Gullmarsplan i morgon.  8)

Bussmicke

Citat från: M224 skrivet 22 mars 2008, 21:59:13 PM
Trevligt MJ, nästan så att man blev lite sugen på att fota lite vid Gullmarsplan i morgon.  8)

I morgon?
Vänta två dagar till, då är det Riktig trafik som gäller...
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

M224

Citat från: Bussmicke skrivet 22 mars 2008, 22:05:53 PM
I morgon?
Vänta en dag till, då är det Riktig trafik som gäller...

På tisdag är väl alla bussar fotade 20 gånger om, jag har 5 månader på mig att fota dom.

Vore bara kul med en vardagsbild då det kanske står "Förarutbildning" på dom, vilket det inte lät göra på tisdag.

Martin J

Citat från: M224 skrivet 22 mars 2008, 21:59:13 PM
Trevligt att bilderna uppskattas. Jag ser dock inte fram emot att få utnyttja desssa fordon hela sommaren i stället för tunnelbanan.  ::)

M224

Citat från: mjtag skrivet 22 mars 2008, 23:00:48 PM
Trevligt att bilderna uppskattas. Jag ser dock inte fram emot att få utnyttja desssa fordon hela sommaren i stället för tunnelbanan.  ::)

Menar du att du inte vill åka buss eller att du inte vill åka med just dessa bussar?

Ingen har väl åkt med dessa bussar än? (förutom dom som kör dom då?)

Martin J

Citat från: M224 skrivet 23 mars 2008, 10:00:50 AM
Menar du att du inte vill åka buss eller att du inte vill åka med just dessa bussar?

Ingen har väl åkt med dessa bussar än? (förutom dom som kör dom då?)
Jag & säkert alla andra 40.000 resenärer vill nog hellre åka tunnelbana in till stan än ersättningsbuss. Bussarna är det säkert inget fel på men många av oss längs med linjen ser nog inte fram emot att få åka dessa i stället för t-bana hela sommaren.

Bussmicke

Tror du bara säger så för du är mer tågintresserad än bussdiro.. :)
//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Martin Maltkvist

Citat från: Bussmicke skrivet 23 mars 2008, 23:32:29 PM
OT-varning men det känns som att jag på sistone gått åt andra hållet.
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Martin J

Citat från: Bussmicke skrivet 23 mars 2008, 23:32:29 PM
Vad försöker du antyda?  ::)
Jag vill åka t-bana in till stan, inte ersättningsbuss. Men jag tycker det är bra att SL väljer att ta hela linjen på en gång och inte i delar. I morgon är det väl dags så i natt blir det hejdå till t-banan för några månader.

Nästa Gullmarsplan, byte till ersättningsbuss mot Farsta strand.

Bussmicke

Citat från: mjtag skrivet 24 mars 2008, 09:55:59 AM
Vad försöker du antyda?  ::)
Jag vill åka t-bana in till stan, inte ersättningsbuss. Men jag tycker det är bra att SL väljer att ta hela linjen på en gång och inte i delar. I morgon är det väl dags så i natt blir det hejdå till t-banan för några månader.

Nästa Gullmarsplan, byte till ersättningsbuss mot Farsta strand.

Det är ju ändå bara en massa tråkiga C20...
//Bussmicke.

M224

Citat från: Bussmicke skrivet 24 mars 2008, 12:26:21 PM

Nu är det nog inte det MJ tänker på utan att det är ungf 100 gånger smidigare att åka t-bana.

Martin J

Citat från: M224 skrivet 24 mars 2008, 16:19:27 PM
Nu är det nog inte det MJ tänker på utan att det är ungf 100 gånger smidigare att åka t-bana.
Precis, det är lättare.

Martin J

Citat från: Bussmicke skrivet 24 mars 2008, 12:26:21 PM
Tycker det är skönt att åka moderna & tysta tåg och inte en massa skramliga cx-vagnar. Fast vi ska nog inte starta nån t-banedebatt här nu.