Fråga om norska ersättningsbussarna i Stockholm.

Startat av Martin J, 22 mars 2008, 15:53:32 PM

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Martin J

Hej!
Fotade en av de norska bussar som ska ersätta en del av t-banan f.o.m nästa vecka tidigare idag. En lite fråga nu bara. Vad ska man skriva i bildtexten. Bussen jag såg hade de vanliga dekalerna "SL i sammarbete med Busslink" men är det korrekt att skriva Busslink i bildtexten eller ska man skriva nåt norskt? Busslink, eller SL, hyr väl bara dessa bussar.
Hälsningar från Martin J.

Besök gärna min blogg, hemsida, eller Instagram

Optimal

Martin J

Citat från: Optimal skrivet 22 mars 2008, 16:06:28 PM
Jag skulle skriva Busslink 948 som ex.
Jo, det är ju min tanke också men jag vill gärna veta vad som är korrekt.
Men får jag inget svar på detta inom kort skriver jag Busslink.

Patrik

Citat från: mjtag skrivet 22 mars 2008, 16:36:19 PM
Jo, det är ju min tanke också men jag vill gärna veta vad som är korrekt.
Men får jag inget svar på detta inom kort skriver jag Busslink.

Flera personer har redan skrivit Busslink XXX så kör på det du också!

Martin J

Citat från: Patrik skrivet 22 mars 2008, 16:41:29 PM
Flera personer har redan skrivit Busslink XXX så kör på det du också!
Ja, det får bli så. Lägger upp bilderna senare.

Nico

Nu har du ju redan valt, men som bekräftelse kan väl en motsvarighet ha varit när Busslink t.ex. har hyrt in vagnar från bl.a. Veolia. Även då har många av fotograferna väl valt att ange dessa som Busslinkvagnar trots att den formelle ägaren är en annan.  ;)  :D
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Yujin Zhang

Appropå vagnumret.

Jag hörde att man har översatt BussPC till svenska från norska och anpassad efter SLs så att man kan ropa mellan norska vagnar och de övriga vagnar i SL-trafiken. Men kan man bara ha 3-siffriga nummer eller lägger man till 0 framför alla? Så vagn 948 blir 0948?

Martin J

Citat från: Nico skrivet 22 mars 2008, 17:23:54 PM
Nu har du ju redan valt, men som bekräftelse kan väl en motsvarighet ha varit när Busslink t.ex. har hyrt in vagnar från bl.a. Veolia. Även då har många av fotograferna väl valt att ange dessa som Busslinkvagnar trots att den formelle ägaren är en annan.  ;)  :D
Ok, jag ägnar mig ju inte så mycket åt bussfotografering och vet inget om vilka bussar som tillhör vem. Jag går efter märkningen på bussens dekaler och hoppas att det stämmer.

Bussmicke

Busslink har valt att använda befintliga nummer denna gång.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.