Huvudmeny

För CR diggarna

Startat av Lars Ödlund, 22 mars 2008, 11:21:19 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Lars Ödlund

Swebus 2153 på Kungsgatan i Hudiksvall 1994

Bussmicke

Mumma.

Gå bussarna på denna gata nuförtiden?
Sist jag var i Hudik gick de på en annan gata några kvarter ifrån.

Syftar på centrumhållplatsen.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Åkarns Kalle

Ja dom går där nu också

får jag fråga när du var till Hudik sist ? Jag minns inte att dom gått någon annanstans men mitt minne är ju som det är

mvh Åkarns Kalle
Åkeriet har kört för Bilspedition, Linjegods, ASG, Fraktarna samt X-Trafik.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Åkarns Kalle

Okej det minns inte jag men jag sa ju att minnet är som det är

men det är hållplats där nu också iallafall på andra sidan ungefär där grävaren står på din bild

2:an går inte åt det där hållet nu det måste ha varit tillfälligt

mvh Åkarns Kalle
Åkeriet har kört för Bilspedition, Linjegods, ASG, Fraktarna samt X-Trafik.

Björn

Det står ju till och med i bildtexten på Bussmickes bild "Tillfälligt hållplatsläge...". Anledningen till detta var väl broarbeten som pågick den hösten på kanalbron sydost om Skvallertorget i anslutning mot Hamngatan. Stadsbussarna har väl annars sedan väldigt många år tillbaka i tiden haft sin hållplats på Sundesplanaden (ej Kungsgatan som anges i Lars bild).

Björn

Citat från: Lars Ödlund skrivet 22 mars 2008, 20:21:44 PM
Självklart var det inte Kungsgatan, felnoterat på ramen, men på bilderna innan står det Västra Tullgatan resp Drottninggatan, och kikar jag på kartan verkar någon av dessa två stämma även på bilden av 2153

Det är varken Västra Tullgtatan eller Drottninggatan, det är Sundesplanaden, jag har själv bott i det gula stenhuset i bildens bakgrund.

Björn

Citat från: Lars Ödlund skrivet 22 mars 2008, 22:34:21 PM
Hittar inte den gatan på kartan?

Nej det stämmer, söker man på Sundesplanaden får man ingen träff, söker man däremot på Sundsesplanaden så får man fram en träff. Det korrekta namnet på gatan ÄR Sundesplanaden, även om gatuskyltar, sökmotorer och andra saker tycker annorlunda.

http://www.hitta.se/SearchCombi.aspx?vad=&var=sundsesplanaden