Huvudmeny

Dokument: 5183

Startat av Jonas M. Bobjörk, 21 mars 2008, 22:23:29 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jonas M. Bobjörk

Dags för ett nytt dokument. Förra gången var det bilder från 15/3, nu är det 16/3.
Vi håller oss kvar i 5100-serien, men hoppar 20 steg till 5183. Då får vi en OmniCity.

I Ropsten, redo att snurra på 203. Nån tycks ha hittat en trottoarkant att köra in i. Bucklig stötfångare på högersidan.

Inget diggarsäte...

Inredningen går i blått. Faktiskt snyggt enligt mig.

Knappar för dörrmanövering.

Knappar för lyse.

Liten paus vid Södergarnsvägen (Rudboda). Gick ut genom mittendörrarna eftersom det var en pöl vid framdörren.

Nupski

Tur att det inte var en Den Oudsten du hade när du gick ut genom mitten. Har själv tankspridd som man är lyckats att stänga mig ute från en Den Oudsten finns ingen knapp att trycka på från utsidan om du har huvudströmmen igång. Gick ut genom bakdörrarna efter en vända att leta skräp när jag applicerat skräpet i anordning för skräp skulle jag tillbaka in i bussen igen, men hade inte öppnat framdörrarna ;D. Med stängd sidoruta på förareplatsen fick jag ta mig en rejäl funderare. Men kom på det smarta knepet att pilla in en pinne vid fotocellerna vid dörr 3 och 4 vips så gick dörrarna upp.

Jonas M. Bobjörk

Nu är iofs dörren uppställd med knapp på förarplatsen så att den skulle gå igen är inte så troligt :)
Men man skulle fått fundera lite :) (Iofs minns jag att jag körde med fönstret öppet eftersom föraren jag löste av hade lyckats vrida värmevreden förbi max så när man vred ner tills det tog stopp så vred man ner till max... så då fick jag kyla ner mig med fönstret istället. Kan ju inte köra buss som är bastuhet.

Nupski

Citat från: Jonas M. Bobjörk skrivet 21 mars 2008, 23:47:29 PM
Nu är iofs dörren uppställd med knapp på förarplatsen så att den skulle gå igen är inte så troligt :)
Men man skulle fått fundera lite :) (Iofs minns jag att jag körde med fönstret öppet eftersom föraren jag löste av hade lyckats vrida värmevreden förbi max så när man vred ner tills det tog stopp så vred man ner till max... så då fick jag kyla ner mig med fönstret istället. Kan ju inte köra buss som är bastuhet.

Har numer vana av att alltid öppna sidofönstret när jag lämnar förarplatsen i en Den Oudsten.

Värmen är ett kapitel för sig i en Den Oudsten man kan försöka ställa in värme eller ingen värmen men den bryr sig inte om reglagen, ibland tycker den att föraren skall vara kall ibland vill den bli en bastu. Du måste nästan ha igång defrosten hela tiden, den kan imma igen en varm sommardag ;D.

Undrar när listan över egenheterna hos dessa holländare kommer att ta slut.

Ulf Berlin

...och inte alltför länge sedan(till aug.2007)"hette"den 3904;5182 var 3903
och 5184 var 3905./Ulf

Jonas M. Bobjörk

Varför omnumrerades dom?

Karsten

Citat från: Jonas M. Bobjörk skrivet 23 mars 2008, 16:33:11 PM
Varför omnumrerades dom?

Det var i samband med Busslinks övertagande av Råsta som de omnumrerades. I Råsta fanns/finns ett stort gäng 39-vagnar, bla 3903-3905..