GUB 380 blev stulen inatt och...

Startat av Niclas Rosenius, 21 mars 2008, 21:57:17 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Niclas Rosenius


    ... det slutade ute bland sten och träd en bit utanför Uppsala.

   

   

   

    Bild från olycksplatsen

   

    Hur det gick för den som stal bussen vet jag ej förtillfället, men skulle tippa på att personen är ordentligt mörbultad.

   //Niclas

robbes

tror ni de övade för att söka jobb enligt reklamen på bussen?


nej skämnt o sido otäckt om folk tar sådant som ej är deras o framförallt större fordon som kan göra rätt rejält med skada

Optimal

Kan man ha sämre smak. Hellre stjäla en buss med kvalitet och som även ser bra ut som GUB548.

hade man backat in i trädet, eller hade den slirat av vägen. på skadorna ser det ut som dom backat in i trädet

Jonas M. Bobjörk

Ser ut som att dom gjort som jag gjorde med min första bil. Sladda in i träd sidledes.

Johan Hansson

Måste nästan varit en person som kan sin sak.
med tanke på att komma in i bussen med huvudströmmen.
Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

Nupski

Undra om den är renoverbar, farten ser ju inte ut att ha varit den lägsta. Jo det går nog ganska snabbt för någon att klura ut hur man startar en buss det är ju inte den svåraste uppgiften på denna planet.

Men tänk så många människor som kunde fått sätta livet till när någon bara för nöjes skull tillgriper sig ett fordon av den här kalibern.

Och de där granarna får man plocka ner å de snaraste då granar har en tendens att dö ganska kvickt om man repar barken på dem, har tagit ner några genomrötna granar och det är inte roligt.

Optimal

Citat från: Johan H skrivet 21 mars 2008, 22:33:38 PM
Måste nästan varit en person som kan sin sak.
med tanke på att komma in i bussen med huvudströmmen.


Det är inte särskilt svårt. Då alla i min klass i skolan förut viste hur man gjorde det, å jag har inte sagt något. Sen så är dom heller inga buss-intreserade.

Simon A

Citat från: Optimal skrivet 21 mars 2008, 22:05:52 PM
Kan man ha sämre smak. Hellre stjäla en buss med kvalitet och som även ser bra ut som GUB548.

hade man backat in i trädet, eller hade den slirat av vägen. på skadorna ser det ut som dom backat in i trädet
Det var nog snarare tur att dem tog en buss av dålig kvalité istället för att köra sönder en vettig buss. Den här är nog lättare att få tag i delar till 380 och 548 skulle nog riskerat att aldrig bli lagad igen om detta hänt henne.

//Simon

Optimal

Citat från: Simon A skrivet 22 mars 2008, 00:08:47 AM
Det var nog snarare tur att dem tog en buss av dålig kvalité istället för att köra sönder en vettig buss. Den här är nog lättare att få tag i delar till 380 och 548 skulle nog riskerat att aldrig bli lagad igen om detta hänt henne.

//Simon

precis. Så bra att dom tog en neoskrot istället för en fin gammal scania. Som vi hoppas finns kvar i flera år till

Niklas Bygdestam

Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Bussmicke

Känns tveksamt men man vet ju aldrig.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

RoTe

Konstigt att det inte skrivits något på unt.se om det!
Vart åkte bussen av vägen?

Niclas Rosenius

#12
Citat från: RoTe skrivet 22 mars 2008, 00:26:45 AM
Konstigt att det inte skrivits något på unt.se om det!
Vart åkte bussen av vägen?

    På vägen mellan Ängeby och Vattholma.

   
Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 22 mars 2008, 00:10:30 AM
Kommer bussen repareras?

   Vet ej i nuläget. När jag var o tittade på bussen så tycker jag att det är kanske lite för mycket att fixa till ibaken, mycket är knäckt där. Och sen vet jag ej hur mycket skador under bussen det finns, bla i fronten som har fått en riktig smäll under. Frontrutan är spräckt inte av någon smäll mot den utan sättningenskador efter av åkningen. Motor eller växellåda läcker olja.

   //Niclas

Stinsen

Tråkigt, den ser rätt ny ut. Har jag fel om jag gissar att detta är en av de nyare som levererades samtidigt med MAN-ledvagnarna 280-287 för bara något år sedan?

Fick polisen på den/dem som stal den? I så fall lär väl någon/några ha ett skapligt skadestånd från försäkringsbolaget att vänta. Vad kan kostnaden för en sådan här buss vara? 1,5 miljon?

76

Nej den här är några generationer äldre. Enligt Oskars eminenta vagnlista för GUB så har den 7 år på nacken.

Inköpspriset lär väl ligga någonstans åt det hållet, men nu kanske den är värd hälften? Mycket pengar blir det iaf om personen åker fast.