Ersättningstrafik i snöoväder...

Startat av virtual1, 21 mars 2008, 21:00:30 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

virtual1

Med kameran på fickan o lite tid innan jobbet idag så fick några bussar på pendelersättningen hamna på bild =) - är lite osäker på Traveller-bussen dock om den gick ist. för pendeltågen eller istället för viss inställd järnvägstrafik, men den "unika" skylten sa "Ersättningsbuss SL" i alla fall, såg dock ingen liknande skylt på de övriga bussarna, men då man gick upp mot cityterminalen o spanade ersättning för vanlinga SJ-persontåg hade flertalet liknande skyltar i fronten men då stod det "Ersättnngsbuss SJ" på dem, lätt förvirrande på Travellerbussen m.a.o. inte minst med tanke på att den stod uppe på klarabergsviadukten rätt ensam med, nåja...

Vädret var ju minst sagt sådär, i alla fall för fingrarna ;-) - men jag hoppas ni uppskattar dem IAF...

Bussmicke

Ser ut som om du var ute när jag hade lunch på jobbet.
Man såg inte långt ut på fältet runt 11..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

M224

Trevligt Mats, vädret blev ju bättre senare även om det innebar värre kyla och mer högdagrar o annat otrevligt.  :D

virtual1

Citat från: M224 skrivet 21 mars 2008, 22:02:36 PM
Trevligt Mats, vädret blev ju bättre senare även om det innebar värre kyla och mer högdagrar o annat otrevligt.  :D

Tackar Danne, blev ju inte riktigt Nikon-kvalitét, men vad fasen, högdagrarna slapp man ju iaf =)

M224

Citat från: virtual1 skrivet 21 mars 2008, 22:20:58 PM
Tackar Danne, blev ju inte riktigt Nikon-kvalitét, men vad fasen, högdagrarna slapp man ju iaf =)

Absolut  ;)

robbes

en fråga vilka var det som ägde pts?

eller någon som vet adressen till deras hemsida?

virtual1

Citat från: Bussmicke skrivet 21 mars 2008, 21:59:31 PM
Ser ut som om du var ute när jag hade lunch på jobbet.
Man såg inte långt ut på fältet runt 11..

Nej, det var lite 'londondimma'-feeling över det hela ;-)

Bussmicke

//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Fredde

Trevliga bilder! Inte illa att man kan undanvara blåvagnar till ersättningstrafiken..

Kan det vara 6320 som är bakom 5674? 6320 sågs nämligen i Slussen ikväll... Märsta-vagn?

Marc

Snygga bilder!
Misstänker att det var dig jag passerade i kaoset på Cityterminalen några minuter efter 11? Slog runt med en Interbus Skyliner på plattan och fick då se en kamera framför mig bland ersättningsbussarna.

virtual1

Citat från: Marc skrivet 22 mars 2008, 07:08:31 AM
Snygga bilder!
Misstänker att det var dig jag passerade i kaoset på Cityterminalen några minuter efter 11? Slog runt med en Interbus Skyliner på plattan och fick då se en kamera framför mig bland ersättningsbussarna.

Tack! - Helt korrekt f.ö., blev ngra bilder därifrån med, kaos var ju en underdrift =) - får se när ngra av dessa alster kommer upp här dock...

virtual1

Citat från: Fredde_J skrivet 22 mars 2008, 01:46:13 AM
Trevliga bilder! Inte illa att man kan undanvara blåvagnar till ersättningstrafiken..

Kan det vara 6320 som är bakom 5674? 6320 sågs nämligen i Slussen ikväll... Märsta-vagn?

Nope, 6306 - Botkyrka!

Bussmicke

//Bussmicke.

virtual1

Citat från: Bussmicke skrivet 22 mars 2008, 11:43:14 AM
Både 6320+6321 var ute på 36:an

OK, fast det var inte den som stod bakom 5674:an på bilden nu =)