Uppsalabuss 273

Startat av Janne Rickman, 21 mars 2008, 11:35:12 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Janne Rickman

Var är bussen någonstans.
Bilden tagen i början av 80-talet
Bilden kommer från SSS Uppsalaavd. arkiv

/Janne

Niklas Bygdestam

Citat från: Janne Rickman skrivet 21 mars 2008, 11:35:12 AM

Var är bussen någonstans.
Bilden tagen i början av 80-talet
Bilden kommer från SSS Uppsalaavd. arkiv

/Janne

Pinsamt att jag inte kommer på det. Ser det annorlunda ut idag? Ultuna kanske?

Underbar bild i alla fall :D
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Stinsen

Simon A

Om 4:an hade den "gamla" linjesträckningen som jag känner till så bör det ju vara antingen Ulltuna eller Ulleråker eftersom den gick Nyby-Ultuna(för Nyby är det inte) en gång i tiden innan den fick den nuvarande sträckningen Årsta C- Hågaby.

//Simon

AL

Och var det inte systern till 273, d v s 272, som senare köptes av Kristinehamns Omnibus? En riktig katastrofbuss ur skicksynpunkt vad jag kan komma ihåg...  ::) Men den lackades om i KOT's lack och blev riktigt lik kusinen vagn 11, en CR76:a. Det som annars skiljde dem åt var väl Uppsalabussarnas 3:e taklucka!

Staffan Sävenfjord

Citat från: AL skrivet 06 april 2008, 01:39:36 AM
Och var det inte systern till 273, d v s 272, som senare köptes av Kristinehamns Omnibus? En riktig katastrofbuss ur skicksynpunkt vad jag kan komma ihåg...  ::) Men den lackades om i KOT's lack och blev riktigt lik kusinen vagn 11, en CR76:a. Det som annars skiljde dem åt var väl Uppsalabussarnas 3:e taklucka!

Visst BAG 272 Scania CR110M, fd Uppsalabuss 272, blev sedan KOT 27.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Stig Lundin

Bilden är tagen vid Ulleråker.
/Stig Lundin

Janne Rickman

Citat från: Stig Lundin skrivet 07 september 2008, 21:18:49 PM
Bilden är tagen vid Ulleråker.
/Stig Lundin

Bilden är tagen i Ultuna. Närmare bestämt i gropen.
De är bl.a. de första dagar som linje 4 trafikerade Ultuna.
I bakgrunden syns gamla personalmatsalen i Ultuna.
/Janne