Bilder från Sankt Eriksgatan. [4 SL bilder]

Startat av M224, 20 mars 2008, 18:37:58 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

M224

Var ute en sväng efter jobbet och testade mitt senaste objektiv, ett fast 85mm f/1.8.

Kan ju säga att det finns lättare objektiv att fota med inne i stan, men det blir ju lite mer utmaning med fast och ljusstark optik.  :D

Hoppas att dom gillas.

Glad påsk önskar M224!

Optimal

Mycket snyggt må jag säga. Jäkligt fina bilder, Fin färg, super bra skärpa, Inget brus.
Riktigt proffs kvalitet.

M224

Citat från: Optimal skrivet 20 mars 2008, 19:04:27 PM
Mycket snyggt må jag säga. Jäkligt fina bilder, Fin färg, super bra skärpa, Inget brus.
Riktigt proffs kvalitet.

Taaack! Kul att höra  ;)

Cero

Snyggt. Speciellt de två omnibilderna fastnade jag för.

Simon A

Riktigt snygga och trevliga bilder.

//Simon

Mattias

j***ar vilka bilder! Enormt snygga!! Kan bara instämma i övriga kören! :D

//Mattias
http://youtu.be/bPaGkHZBeEw
---------------------
Klicka gärna vidare till min Facebookgrupp: Scania CR Bussar.
https://www.facebook.com/groups/350135515662755/?ref=group_header

Jay Carlsson

Citat från: Optimal skrivet 20 mars 2008, 19:04:27 PM
Riktigt proffs kvalitet.

Fast ett proffs skulle nog tänka lite mer på kompositionen och att inte bränna ut högdagrarna. Jag vet fotografer som kan ta jättebra bilder med EF-S 18-55... ::)

Henrik N

Citat från: JC skrivet 20 mars 2008, 23:31:21 PM
Fast ett proffs skulle nog tänka lite mer på kompositionen och att inte bränna ut högdagrarna. Jag vet fotografer som kan ta jättebra bilder med EF-S 18-55... ::)
Ang utbrända högdagrar så kanske det inte alltid är så lätt att inte få inte sånt i såna typer av bilder som dessa med mycket miljö och lite himmel, dessutom kan himlen se utbränd ut fast den inte är det.. Till sist vet jag att råformat alltid gäller på herr M224s kamera också så det är inga problem att efterjustera :D

Jag tycker att bilderna är kanonbra! Bra jobbat och glad påsk! :D

M224

Citat från: JC skrivet 20 mars 2008, 23:31:21 PM

Det finns inte mycket utbrända högdagrar på någon bild. Som jag skrev så var detta bara testbilder med mitt nya objektiv, att få med miljö med ett teleobjektiv inne i stan är inte det allra lättaste.

Jag har också ägt ett EF-S 18-55 f/3.5-5.6, det är rena skräpobjektivet om du jämför med ett fast objektiv, men visst man kan ta bra bilder med det objektivet också, men det blir aldrig lika många "keepers".

Här är en skärmdump på den bilden med mest högdagrar som jag inte fick med bort i ACR.

M224

Citat från: Henrik N skrivet 21 mars 2008, 06:47:39 AM
Ang utbrända högdagrar så kanske det inte alltid är så lätt att inte få inte sånt i såna typer av bilder som dessa med mycket miljö och lite himmel, dessutom kan himlen se utbränd ut fast den inte är det.. Till sist vet jag att råformat alltid gäller på herr M224s kamera också så det är inga problem att efterjustera :D

Jag tycker att bilderna är kanonbra! Bra jobbat och glad påsk! :D

Tack Henrik o Mattias o Glad påsk!  :)

Jonas M. Bobjörk

Undrar varför MaxCin kör med fullt halvljus...

Optimal

Citat från: Jonas M. Bobjörk skrivet 21 mars 2008, 11:03:53 AM
Undrar varför MaxCin kör med fullt halvljus...

Vad ska den annars köra med. Reducerat halvljus eller  ;)

Jonas M. Bobjörk