Fler bilder från Trollhättan 15/2-tätortsbussar

Startat av Jonas Gustafsson, 19 mars 2008, 22:56:39 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jonas Gustafsson

Jag får väl se till att ta mig i kragen så resten av bilderna från Trollhättan m.m. kommer ut här, det har redan gått över en månad.

Swebus tätortsbussflotta i Tvåstad är ganska blandad beroende på en del importer från andra ställen.

Först en gammal göteborgare:

Och så ett minne från Linjebuss tid i Trollhättan:

Denna är väl från Blekinge?

Dessa tre har vad jag vet funnits i Tvåstad från början.

//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Bussmicke

Citat från: Jonas Gustafsson skrivet 19 mars 2008, 22:56:39 PM
Jag får väl se till att ta mig i kragen så resten av bilderna från Trollhättan m.m. kommer ut här, det har redan gått över en månad.

Swebus tätortsbussflotta i Tvåstad är ganska blandad beroende på en del importer från andra ställen.

//Jonas G

Trevligt, är det tänkt att dessa ska ersätta 46xx-diton?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Möllers

Jätte snygga bilder jag gillade nya volvo 7700 mycket snygg buss finns det inga DABar 11-0860s kvar där  ???

Jonas Gustafsson

Citat från: Bussmicke skrivet 19 mars 2008, 23:02:43 PM
Trevligt, är det tänkt att dessa ska ersätta 46xx-diton?

Vet ej, än så länge rullar i alla fall både 46xx-vagnar och 67xx-vagnar.
Dessa är de vanligaste på "inom Trollhättan-linjerna" i 20-serien, alltså de som inte går till Vänersborg/Vargön.
//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Jonas Gustafsson

Citat från: Mattias Möller. skrivet 19 mars 2008, 23:06:15 PM
Jätte snygga bilder jag gillade nya volvo 7700 mycket snygg buss finns det inga DABar 11-0860s kvar där  ???

1) Tack!
2) DAB-arna försvann väl när Linjebuss/Connex försvann.

//Jonas

Möllers

Okey jag tror en av DABarna var ifrån Landskrona är det rätt  ???

Göran Nilsson

Även Swebus hade DAB ett tag i Trollhättan efter att man tog över tätortstrafiken 2002, nämligen 4089 och 4094. 2005 kom även 4091 dit men nu är de väl borta. Alla dessa tre gick från början i Skåne (4089 gick i Trelleborgstrakten som ny) men om någon av dem varit i Landskrona vet jag inte.
/ GNl