man skall hålla avståndet

Startat av robbes, 19 mars 2008, 12:34:44 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

robbes

annars kan det gå som här:

http://www.wighsnews.se/nyheter.php?nyhet=Uppsala-Tva-stadsbussar-kolliderade&notisid=20771

Synd på scanian men men inget att göra åt då ej avståndet anpassas till väglaget.

Som tur är verkar ju ingen blivit skadad

Simon A

Det är ju inte helt omöjligt att han höll ett avstånd som verkade rimligt eftersom det ändå inte var särskillt halt i morse vad jag märkte, sen att det kom en väldigt hal fläck just där och han gled pga en häftig inbromsning. Men med tanke på hur demolerad Neoplanen är så borde det ju gått ganska fort ändå. Äh...jag ska inte spekulera i det. Synd är det iallafall.

//Simon

Simon A

Har sett en grej som pappa sa som är väldigt konstigt. Hur kunde 17 smälla in i baken på 111:an när dom inte ens har samma linjesträckning genom den rondellen och jag tar tillbaks angående halheten i mitt tidigare inlägg. Pappa sa att det var väldigt halt i morse. Som jag redan sagt, det är tråkigt att det hände.

//Simon

Björn Ax

Citat från: Simon A skrivet 19 mars 2008, 19:59:45 PM
Har sett en grej som pappa sa som är väldigt konstigt. Hur kunde 17 smälla in i baken på 111:an när dom inte ens har samma linjesträckning genom den rondellen och jag tar tillbaks angående halheten i mitt tidigare inlägg. Pappa sa att det var väldigt halt i morse. Som jag redan sagt, det är tråkigt att det hände.

//Simon

Kan ju vara så att 17 skulle tomma till domarringen och skyltade upp innan han var framme.
Ser många som skyltar upp vid garaget också. Själv skyltar jag alltid när jag står vid hållplatsen eller är en liten bit ifrån.

//Hamre

Simon A

Citat från: hamre skrivet 26 mars 2008, 15:27:03 PM
Kan ju vara så att 17 skulle tomma till domarringen och skyltade upp innan han var framme.
Ser många som skyltar upp vid garaget också. Själv skyltar jag alltid när jag står vid hållplatsen eller är en liten bit ifrån.

//Hamre
Tack för svaret, vi kom fram till det sen vi också :) Vi får tacka för åkturen hem med 115 förra i torsdags. Både pappa och jag tycker att du kör bra :)

//Simon

Björn Ax

Citat från: Simon A skrivet 26 mars 2008, 16:21:03 PM
Tack för svaret, vi kom fram till det sen vi också :) Vi får tacka för åkturen hem med 115 förra i torsdags. Både pappa och jag tycker att du kör bra :)

//Simon

Tackar så mycket. Även fast jag inte hade nån favoritbuss. Tror jag hade 260 då eller nåt sånt. Gillar inte dom bussarna. :(

// Hamre

Simon A

Citat från: hamre skrivet 26 mars 2008, 22:08:12 PM
Tackar så mycket. Även fast jag inte hade nån favoritbuss. Tror jag hade 260 då eller nåt sånt. Gillar inte dom bussarna. :(

// Hamre
Stämmer bra att det var 260 och jag tror inte det finns någon i hela världen som hatar dem så mycket som pappa gör. Fast han tycker att 262 och 264 går bra. men oavsett om det inte var din favoritbuss eller inte så kändes det lika tryggt som när jag åkte 629 med dig för första gången i januari.

//Simon

Björn Ax

Citat från: Simon A skrivet 26 mars 2008, 22:21:30 PM
Stämmer bra att det var 260 och jag tror inte det finns någon i hela världen som hatar dem så mycket som pappa gör. Fast han tycker att 262 och 264 går bra. men oavsett om det inte var din favoritbuss eller inte så kändes det lika tryggt som när jag åkte 629 med dig för första gången i januari.

//Simon

Jasså. Nej jag förstår varför han inte gillar dom. Tungstyrda och tungbromsade. Hoppas dom försvinner till sommaren när dom nya bussarna kommer. Fast det lär väl vara den busserien som 629 tillhör som försvinner då. :(

Får tacka för omdömet. :). Alltid lika kul när nån tycker man kör bra. he he

//Hamre