Nexus Trafikk på Mortensrud...

Startat av Bussmicke, 17 mars 2008, 23:07:44 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Kvarne

Mycket trevliga bilder på en härlig vagntyp!  :)
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

Mikael T Nilsson

Mycket trevliga bilder! Den här busstypen har jag inte sett i Oslo under mina besök under 2007 och 2008.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Bussmicke

De måste ha försvunnit under 2006, möjligen 2007.
År 2004 var de desta fler och fler köptes in, bl.a. från Norgesbuss, och användes på erstäättningstrafiken för Tunnelbanan mot Vestli.
//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bussmicke

Vagn 122 tillhörde moderbolaget Sporveisbussene då den användes till Tunnelbanans ersättningstrafik.
Efter avslutad tjänst där behölls den och lackades röd och fördes över till Nexus Trafikk.

//Bussmicke.

Marc

Igen: TACK så hjärtligt!
Dessa bussar har vandrat runt en del. Senast jag såg dem var i maj 2007 på förstärkningsbussarna mellan Majorstugen och Kjelsås/Tonsenhaugen.

Bussmicke

Så de blev kvar så pass länge i alla fall.
Där ser man.
//Bussmicke.