Bussolycka: linjebuss av vägen vid Kvänum

Startat av Skalman, 17 mars 2008, 16:36:30 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Skalman skrivet 17 mars 2008, 16:36:30 PM
http://www.wighsnews.se

Nya Lidköpings-Tidningen skriver också om olyckan:
http://www.nlt.se/artikel.php?id=136358&avdelning_1=102&avdelning_2=43
Personskadan som Wighsnews talar om verkar lyckligtivs ha inskränkt sig ett blåmärke på benet.
Bussen är Swebus 1304 HJC 551 Scania L94 DAB 1350, fd Söne Trafik 249.

Neko

Min far och bror har gjort sitt bästa hålla 44an ren mellan Lidköping, Tun och Såtenäsavfarten idag. På vissa ställen var dikena igensnöade och det var decimetertjockt på vägen.
Pratade med bror min för ett par tre timmar sen. Då hade han sett en lastbil och minst 5-6 bilar i dikena längs med vägen.
Osså klagade han över de j*dra isräfflor som blivit på vägen . . . Värre än vägbulor när plogen bara studsade över dem.
Så det är inte så konstigt att bussen kanade av vägen . . .
Den ligger ju fint iaf, så det ska nog inte vara några större problem att få upp den sedan. :)

scaniaolsson

Vilket åkeri kör dom för och vilken central lyder dom eventuellt under.

Vet att jag sett snösvängen på 44:an för ett par år sedan och då var det en blå Volvo FH
som var märkt Bergkrossprodukter (Järpås).

Ha en skön måndag i Snöandet.

Scaniaolsson Klippan / Skåne
Fordonsintresserad elmontör.

Neko

Nu blir detta lite mer ot men . . .

Det är vår lastbil och vårt åkeri det. :)
JoLo AB med mor som vd, mig som suppleant och far som kör.
Körningarna får vi oftast via Origo, Lidköping.
Vinterväghållningen rings ut från . . . *funderar* Skara tror jag det var.

scaniaolsson

Där ser man, troligen rings dom ut från Vara.
Skanska i Vara har driften på 44:an mellan Lidköping & Grästorp.

Är det fortfarande en blå och Röd Volvo FH eller ??

Skulle du snubbla över en bild så hade det inte suttit fel.

Ha nu en skön kväll och natt.

Scaniaolsson
Fordonsintresserad elmontör.

S Svensson

Elfbors Läns Allehanda (ELA) skrev i går (18/3) att det var bussar av vägen även utmed E45 i Vänersborgs kommun.
Här ställde två skolor in undervisning och för att skolbussarna inte kunde köra. Troligen gällde detta Dalbodelen av kommunen.

Staffan Sävenfjord

Citat från: S Svensson skrivet 19 mars 2008, 10:34:39 AM
Elfbors Läns Allehanda (ELA) skrev i går (18/3) att det var bussar av vägen även utmed E45 i Vänersborgs kommun.
Här ställde två skolor in undervisning och för att skolbussarna inte kunde köra. Troligen gällde detta Dalbodelen av kommunen.

Radion uppgav att det kommit tre decimeter snö i Vänersborg, så det var nog stora problem i hela kommunen. Men annars rapporterade Banverket problem med snö på kontaktledningen mellan Öxnered och Mellerud, så det var säkert värst norr om centrum.